Ledig stilling

Trøndelag fylkeskommune

Seksjonsleder drift og verdibevaring (intern utlysning)

Offentlig forvaltning

Avdeling Eiendom i Trøndelag fylkeskommune ble etablert 1. juni 2024 ved at tidligere seksjon Eiendom ble omorganisert til tre nye seksjoner. Eiendomsavdelingen består i dag av ca. 110 ansatte og forvalter ca. 500 000 m2 bygningsmasse knyttet til videregående skoler, tannklinikker, administrasjonsbygg og samferdselsanlegg. 

Det er etablert ny seksjon drift og verdibevaring har av ansvar for oppgaver innen drift, vedlikehold og renhold av bygningsmassen. Samlet i seksjonen vil det være ca. 80 medarbeidere fordelt i 2 team og med flere eksterne grupper med eget personalansvar. Medarbeiderne er i all hovedsak eiendomsforvaltere, fagarbeidere vedlikehold, renholdere og driftsoperatører ved tre skoleanlegg og to administrasjonsbygg samt kantinepersonell.  

Avdelingen er under omstilling med overtallighetsutfordringer. Det pågår en utredning om overføring av alt drifts- og renholdspersonell i alle eksterne virksomheter til avdeling Eiendom. Det kan innebære en fremtidig omorganisering av seksjonen, og seksjonsleder vil være sentral i utvikling og implementering av ny drifts- og renholdsorganisering. 

Vi søker etter deg som vil være med å lede laget i den nye seksjonen for å utvikle og bidra til at våre målsetninger nås.  Hos oss får du lede dine medarbeidere i gjennomføringen av spennende oppdrag i et trivelig arbeidsmiljø med kunnskapsrike og faglig sterke kolleger.  

Avdeling eiendom har medarbeidere ved fylkeskommunens administrasjonssteder både i Steinkjer og Trondheim. Seksjonsleder kan å ha tjenestested både på Steinkjer og Trondheim.

Stillingen utlyses kun internt i sentraladmininstrasjonen i fylkeskommunen. Kun ansatte i faste stillinger kan søke. 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning fra universitet eller høyskole innen faget eiendomsforvaltning på minimum bachelornivå er ønskelig. Søkere med annen fagbakgrunn vil bli vurdert. Lang og allsidig praksis og gode personlige forutsetninger for stillingen kan veie opp for noe lavere utdanningsnivå
  • Erfaring med utvikling, planlegging og ledelse av drift- og renholdsorganisasjoner vektlegges
  • Erfaring og kompetanse innen personalledelse, organisasjonsutvikling og økonomistyring er ønskelig
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig 

Personlige egenskaper:

Du må være samarbeidsvillig, kommunisere godt og sette pris på en hektisk hverdag. Du må kunne motivere, utvikle og lede de ansatte. Du må kunne lede i krevende omstillinger. Du må kunne lede krevende endrings- og omstillingsprosesser. Du må være en effektiv person og ha god gjennomføringsevne. Du må kunne arbeide strukturer og systematisk, selvstendig og i team samt være fleksibel og løsningsorientert. Du må være en person som setter samarbeid og godt arbeidsmiljø høyt. Du må kunne lede i krevende omstillinger. Du må være innstilt på at partssamarbeid og brukermedvirkning er viktig.  

Vi tilbyr:

  • Variert og spennende hverdag med store påvirkningsmuligheter
  • Et ordnet arbeidsforhold med gode kolleger og ryddige avtaler
  • Handlingsrom innenfor eget ansvarsområde og gode utviklingsmuligheter
  • En organisasjon med medarbeidere som har høy og tverrfaglig kompetanse
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Som ansatt i Trøndelag fylkeskommune blir du en del av et engasjert og sterkt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver, med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.
Medarbeiderne våre skal ha god balanse mellom arbeid og fritid. Vi tilbyr gunstige arbeidstidsordninger med fleksitid og avspasering, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt muligheter for etter- og videreutdanning. Vi har også gode tilbud gjennom bedriftsidrettslaget. 

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til fylkeskommunale tilsettingsvilkår.