Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder drift

Offentlig forvaltning

Overordnet lederansvar for driftsfunksjonen ved institusjoner i kommunalområdet Helsehus og Institusjon i Lillestrøm kommune. Dette innebærer ansvar for personal, økonomi og drift av egen seksjon.

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegge, organisere, og lede arbeidet i egen seksjon, og sørge for at logistikk, innkjøp og andre driftsfunksjoner ivaretas og følges opp ved alle institusjoner
  • Ansvar for personalledelse og økonomistyring
  • Ansvar for innkjøp og lagerstyring i institusjonene
  • Ansvar for bestilling og oppfølging av elektromedisinsk utstyr og hjelpemidler, samt oppfølging av sykesignalanlegg i Helsehus og Institusjoner                                             
  • Ansvar for å følge opp leieavtaler og forhold med eksterne samarbeidspartnere                                         
  • Bistår avdelingsledere og seksjonsledere under oppfølging av brannvernarbeid                                         
  • Sikre god kvalitet og smidig samordning internt i kommunalområdet
  • Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger 
  • Delta og bidra aktivt i kommunalområdets tverrfaglige samarbeid
  • Stillingen inngår i avdelingsleders ledergruppe
  • Stillingen rapporterer til avdelingsleder i avdeling Institusjon langtid

Kvalifikasjoner:

  • Videreutdanning i ledelse en fordel
  • Ledererfaring innen tilsvarende felt
  • God kjennskap til kommunalområdet, spesielt til drift av helseinstitusjoner/sykehjem
  • Dokumentert gjennomføringsevne innenfor endrings- og utviklingsarbeid
  • God økonomiforståelse
  • Erfaring fra omstillingsprosesser er en fordel
  • Gode IKT-kunnskaper
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne (dokumentert muntlig og skriftlig nivå i norsk er bestått Bergenstest eller tilsvarende)
  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for ikke godkjent utdanning
  • Utdanningsnivå: fagskole / høyskole

Personlige egenskaper:

  • Du har et strategisk tankesett og evner å innta et helhetsperspektiv som muliggjør samhandling og synergier på tvers av stab-/tjenesteområder
  • Du er en sterk og tydelig leder som evner å gjennomføre nødvendige endringer, også gjennom andre
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du skaper engasjement
  • Du har god formidlingsevne
  • Du evner å prioritere innsatsen mellom flere komplekse problemstillinger
  • Du mener at samarbeid, samhandling og gode relasjoner på tvers av stab-/tjenesteområder er et viktig suksesskriteria for å realisere kommunens målsettinger
  • Din holdning er at endring og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
  • Vedtatte verdier for Lillestrøm kommune skal prege ditt lederskap
  • Du bidrar til godt partssamarbeid
  • Personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Mulighet for å styre av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
  • Medlem av ledergruppen i avdeling Institusjon langtid med faste ledermøter
  • Muligheter for coaching i gruppe med andre ledere
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Treningstilbud
  • Bedriftshytte
  • Kulturtilbud