Bedrift
Rana kommuneSøknadsfrist
18.06.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8622, MO I RANA
RANA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5758807Se her for andre jobber fra Rana kommune
- Oppdatert 31.05.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Rana kommune
Seksjonsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Helse og pleie har ansvar for tjenester i sykehjem, legetjenester og samfunnsmedisin samt drift av sentralkjøkken.
Vi skal sørge for at Rana Kommunes innbyggere med behov for legetjenester, heldøgns pleie, og omsorg, mottar et best mulig tilbud. Vi arbeider kontinuerlig med økt kvalitet i tjenesten, fagutvikling og innovasjon for å møte fremtidens behov.
Arbeidsplassene i Rana kommune skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Les mer om oss: Rana kommune - Helse og mestring
Ved avdeling for helse og pleie, er det ledig:
- 100% fast stilling som seksjonsleder for legetjenester og samfunnsmedisin. Tiltredelse etter nærmere avtale.
Stillingens formål:
• Lede seksjonens totale virksomhet på en slik måte at den oppfyller de krav som følger av lovverk, politiske vedtak og kommunale bestemmelser.
• Sikre at seksjonen og fagavdelingen aktive bidrag til at fastsatte mål og resultatkrav oppfylles
• Bidra til at positive holdninger til service og samarbeid preger egen og medarbeidernes daglige atferd
Organisasjonsmessig plassering:
• Seksjonsleders nærmeste overordnede er fagsjef
• Seksjonsleder er faglig og administrativt overordnet alle medarbeidere i seksjonen
• Seksjonsleder deltar i fagavdelingens ledergruppe og leder egen seksjons sin ledergruppe
Hovedoppgaver og ansvar:
• Ansvar for resultater innen fag, personal og økonomi i sin seksjon, i tråd med lederavtalen inngått med fagsjef
• Sammen med fagsjef og øvrige seksjonsledere sikre riktig tjenestekvalitet med effektiv ressursutnyttelse med fokus på kontinuerlig forbedring
• Ansvar for saksbehandling/saksutredning i avdelingen.
• Sikre at fagavdelingens målsettinger knyttet til koordinering av arbeidsoppgaver gjennom de ulike seksjonene gjennomføres
• Initiere utviklingsarbeid og drive dette fra ide til resultat sammen med medarbeidere, brukere/pasienter og samarbeidspartnere (eller i seksjonen)
• Sikre at system for internkontroll og kvalitet er implementert og kjent i seksjonen
• Må påregne arbeidsoppgaver som har med hele fagavdelingen å gjøre
• Stedfortrederfunksjon for fagsjef.
Kvalifikasjonskrav:
• Norsk autorisasjon som sykepleier.
• Dokumentert lederutdanning og/eller lederkompetanse/-erfaring
• Erfaring og kunnskap om økonomistyring og personaladministrasjon
• Gode skriftlige og muntlige framstillingsevner i norsk språk
• Erfaring fra saksutredning en fordel
• Gyldig politiattest, etter Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4
Personlig egnethet, gode samarbeidsevner og punktlighet vektlegges
Personlige egenskaper:
• Vi legger stor vekt på personlige egenskaper og evne og vilje til samarbeid
• Interesse for utviklingsarbeid
• Du må være resultatorientert, ha engasjement for å videreutvikle den faglige kompetansen og entusiasme, være endringsvillig og ha strategisk evne til utvikling av samarbeid med de andre seksjonene i helse og mestring, og øvrige hjelpetjenester.
• Evne til teambygging og bidra til å skape et positivt arbeidsmiljø
Vi kan tilby:
• Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver både faglig og organisatorisk
• Utvikling av samarbeid av kommunale tjenester
Arbeidstid: Dagtid – 37,5 timer pr. uke.
To referanser må oppgis i søknaden, der den ene må være fra arbeidsgiver. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.
Lønn og stillingskode fastsettes i tråd med gjeldende tariffavtale.
Ledere direkteplasseres i lønn og denne fastsettes ut ifra type stilling, kompetansekrav for stillingen og intern lønnsstruktur.
Øvrige stillinger innplasseres i tabell og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.
Ved krav om politiattest, skal den fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling.
Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.
Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Dette gjelder faste stillinger og stillinger som har minst to års varighet.
Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til
fagsjef Anne-Lise Solberg, epost: anne.lise.solberg@rana.kommune.no eller tlf.: 908 62301
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Søknadsfrist: 18.06.24
Bedrift
Rana kommuneSøknadsfrist
18.06.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8622, MO I RANA
RANA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5758807Se her for andre jobber fra Rana kommune
- Oppdatert 31.05.2024