Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Seksjonsleder

Offentlige tjenester og forvaltning

Lillestrøm kommune har opprettet et nytt kommunalområde for å forsterke testing, smittesporing og vaksinering i kommunen
Dette kommunalområdet vil være i endring, der seksjonsleder vil være sentral i dette viktige endringsarbeidet for å ivareta endringer i nasjonale føringer og veiledere innen dette området. I dag er arbeidsområdene delt opp i avdelinger med ulike lokalisasjoner.
Lillestrøm kommune har behov for en ny seksjonsleder for testing og sporing.

Arbeidsoppgaver:

  • Fag, personal og økonomiansvar
  • Gjennom planlegging, organisering, ledelse og utvikling skal seksjonsleder sørge for videre utvikling og drift av seksjon t iht. ambisiøse mål
  • Planlegging og drift av en beredskapsorganisasjon
  • Sikre god kvalitet og smidig samordning av tjenesten
  • Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger
  • Ha ansvar for personalledelse og økonomistyring.
  • Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets
  • Stillingen inngår i kommunalsjefens ledergruppe
  • Stillingen rapporterer til kommunalsjef

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig helsefaglig utdannelse på høyskole / universitetsnivå, fortrinnsvis
  • sykepleier/vernepleier
  • Videreutdanning i ledelse og/eller solid ledererfaring fra operativt nivå
  • Kjennskap til/og erfaring til ledelse av helsetjenester
  • Du har dokumentert gjennomføringsevne innenfor endrings- og utviklingsarbeid
  • God økonomiforståelse
  • Erfaring fra omstillingsprosesser er en fordel
  • Gode IKT-kunnskaper
  • Turnuskompetanse
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Du har gjennomføringsevne, er trygg i rollen som leder og klarer å skape engasjement
  • Du liker struktur og orden, samtidig som du er løsningsorientert og fleksibel
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo
  • Du evner å innta et helhetsperspektiv som muliggjør samhandling og synergier på tvers av stab-/tjenesteområde
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
  • Du evner å prioritere innsatsen mellom flere komplekse problemstillinger
  • Du mener at samarbeid og samhandling på tvers av stab-/tjenesteområder er et viktig suksesskriterie for å realisere kommunens målsettinger.
  • Din holdning er at endring og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
  • Vedtatte verdier for Lillestrøm kommune skal prege ditt lederskap
  • Du bidrar til godt partsamarbeid

Vi tilbyr:

  • Stor mulighet for personlig utvikling og påvirkning av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer
  • Medlem av ledergruppe med dyktige og engasjerende kollegaer
  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Lønn etter avtale
  • Fleksitid
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Treningstilbud
  • Kulturtilbud
  • Bedriftsleilighet Trysil