• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    26.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2143784
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Seksjonsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Kemneren i Bergen er det ledig stilling som seksjonsleder for arbeidsgiverkontroll ved Kontrollavdelingen.  Avdelingen som i dag har 30 årsverk ledes av to seksjonsledere.  Søkere må ha utdannelse fra universitet eller høyskole med høyere grad innen økonomi og/eller jus. 

Arbeidsoppgaver

Gruppen har ansvar for gjennomføring av stedlig kontroll/bokettersyn på lønnsområdet hos arbeidsgivere i Bergen kommune, og bistår også 25 kommuner i Hordaland med kontrolltjenester. En viktig oppgave er også veiledning til arbeidsgivere om regelverket på lønnsområdet, samt iverksetting av andre forebyggende tiltak. Seksjonsleder vil ha personalansvar for /-13 medarbeidere, resultatansvar og rapporterer direkte til kontrollsjef og inngår i kontrollsjefens lederteam. Til stillingen ligger det faglige ansvaret for gjennomføringen av arbeidsgiverkontrollen i Bergen kommune.

Endring av arbeidsoppgaver må påregnes.

Kvalifikasjoner
  • Søkere må ha utdanning fra universitet eller høyskole på mastergradsnivå, innen økonomi og/eller jus. Det er ønskelig med kunnskaper om regelverket innenfor skatte- og arbeidsgiveravgiftsområdet, regnskap og økonomi. Det er en fordel om søker har kjennskap til skatteoppkreverarbeid eller skatteetaten for øvrig.
  • Må ha relevant ledererfaring og kunne vise til gode resultater
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig 
Personlige egenskaper
  • Du er fleksibel og trives med å jobbe i endring
  • Du liker utfordringer
  • Du jobber strukturert og målrettet for å oppnå resultatkrav
  • Du har gode og motiverende lederegenskaper som harmonerer med utviklingen av en fremtidsrettet og kompetansebasert organisasjon
  • Du er tydelig, resultatorientert og har god gjennomføringsevne
  • Du evner å skape gode samarbeidsrelasjoner
  • Du har stor arbeidskapasitet
Vi tilbyr

Du vil få anledning til å arbeide med spennende oppgaver innenfor et viktig samfunnsområde og delta i et sterkt faglig miljø.
Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
Lønn etter avtale, gode sosiale ordninger og godt arbeidsmiljø.
Fleksibel arbeidstid
Stillingsbrøk: 100%






 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    26.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2143784
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.10.2019