Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Samfunnsutvikling, Seksjon for klima, miljø og naturmangfold - Rådgiver

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Samfunnsutvikling, Seksjon for klima, miljø og naturmangfold har ledig stilling som rådgiver for naturforvaltning.

Stillingen inngår i et fagmiljø bestående av 7 andre motiverte og dyktige medarbeidere.

Om enheten

Samfunnsutviklingsavdelingen i Innlandet fylkeskommune skal bidra til at samfunnsutviklingsrollen styrkes. Samfunnsutviklingsavdelingen har et overordnet ansvar for tverrfaglig samarbeid innad i organisasjonen.

Seksjon for klima, miljø og naturmangfold er en liten seksjon med stor bredde i arbeidsoppgaver. Hovedområder er overordnet klimaarbeid, viltforvaltning, naturforvaltning, vannforvaltning, forvaltning av innlandsfisk, akvakultur og oppfølging av relevante regionale planer. Seksjonen driver med rådgivning og veiledning internt og eksternt, samt en del   prosjektarbeid. En vesentlig del av oppdraget er også å drive saksbehandling av lovpålagte oppgaver og å svare på kommunale, regionale og nasjonale planer, forskrifter og annet som er på høring.

Vi søker deg som

  • gjerne har en naturfaglig bakgrunn
  • har kjennskap til offentlig forvaltning
  • er initiativrik
  • er selvgående og liker å jobbe med folk
  • har gode samarbeidsevner, analytisk og helhetsorientert og har god gjennomføringsevne
  • vil være med å utvikle og drive vårt arbeid innen naturforvaltningsområdet

Vi tilbyr

  • varierte og spennende arbeidsoppgaver innenfor en ny organisasjon i utvikling
  • et godt arbeidsmiljø, hvor stillingens fagområder deles mellom to ansatte
  • en seksjon med dyktige fagpersoner innen klima- og miljøområdet
  • gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % fast stilling
  • tiltredelse så raskt som mulig
  • arbeidssted Hamar
  • noe reisevirksomhet må påregnes

Arbeidsoppgaver

  • generelle naturforvaltningsoppgaver
  • forvaltning av jaktbare viltarter
  • ledelse av vilt og trafikk Innlandet
  • oppfølging av regionale planer
  • høringsuttalelser til enkeltsaker og plansaker etter pbl.
  • deltagelse i aktuelle prosjekter
  • relatere og jobbe med FN sine bærekraftmål inn i arbeidsfeltene

Kvalifikasjoner

  • relevant utdanning fra høgskole/universitet på masternivå
  • gode formidlings- og mobiliseringsevner
  • evnen til å bygge nettverk med kommuner og rettighetshavere i Innlandet

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.               

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.