Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel, Utbyggingsseksjonen, Enhet plan og prosjektering - Vegplanlegger

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Samferdsel, Utbygging, Enhet plan og prosjektering har ledig en 100 % fast vegplanleggerstilling.

Om enheten

Stillingen er organisert under Utbyggingsseksjonen, på Enhet plan og prosjektering. Utbygging er inndelt i fire enheter:

  • Plan og Prosjektering
  • Spesialproduksjon
  • Investering og vedlikehold Øst
  • Investering og vedlikehold Vest

Plan og prosjektering teller rundt 20 ansatte. Vi dekker fagområder innen planleggingsledelse, avropsforvaltning, vegplanlegging, overvann, BIM, digitalisering, grunnerverv, eiendomslandmåling, landskap og grøntfag. Enhetens fremste oppgave er å utarbeide reguleringsplaner. Vi ønsker nå å styrke vår enhet, og er på utkikk etter en selvgående vegplanlegger, som gjerne har kompetanse innen overvann.

Oppgavene er vedlikeholdstiltak og investeringstiltak, og innen plan- og prosjekteringsfase. Du vil ha et bredt og nært samarbeid med kollegaer i Innlandet fylkeskommune, og med eksterne samarbeidspartnere. 

Vi søker deg som

  • har relevant kompetanse og erfaring innen vegfaget
  • kan prosjektere overvann
  • kan foreta støyberegninger
  • har kompetanse innen Novapoint/ Civil3D og andre relevante visualiseringsverktøy
  • er grundig, og tidvis liker høyt tempo
  • er god på å skape relasjoner, og har glimt i øyet
  • er innovativ og ser muligheter
  • er fleksibel med tanke på arbeidsoppgaver

Vi tilbyr

  • et inspirerende fagmiljø, og gode kollegaer
  • fleksibel arbeidshverdag – fleksitidsordning
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % fast stilling
  • arbeidssted Hamar eller Lillehammer
  • samarbeid internt og mot eksterne
  • tett samarbeid med planleggingsledere, byggeledere og aktører fra konsulentbransjen

Arbeidsoppgaver

  • bistå i utarbeidelse av reguleringsplaner
  • bistå i utarbeidelse av byggeplaner
  • overvannshåndtering i prosjekter
  • kontroll av leveranser fra konsulent
  • noe reiseaktivitet må påregnes

Kvalifikasjoner

  • har relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum 3 år innenfor vegfag
  • i tillegg har du kjennskap til prosjektering av overvann og beregning av støy
  • har du omfattende og relevant erfaring, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan vi se bort fra utdanningskravet
  • førerkort klasse B

 Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder- for alle stillinger i tannhelsetjenesten og videregående skole.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.               

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.