Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
12.11.2024Ansettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
5931148Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Samferdsel, seksjon Forvaltning og myndighet - Rådgiver (vikariat)
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Samferdselsavdelingen, seksjon Forvaltning og myndighet, enhet Vegeier har ledig vikariat som rådgiver i transportløyvesaker.
Om enheten
Seksjonen har ansvar for blant annet:
- byggegrenser
- avkjørsler
- behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
- transportløyver
- støy- og luftforurensning
- trafikktellinger
- gjennomføringsavtaler
- veieiersaker
Vi søker deg som
- er selvstendig og ansvarsbevisst
- er ryddig, nøyaktig og samvittighetsfull
- har stor integritet og kjenner reglene for offentlig forvaltning
- vil bidra positivt til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- godt og engasjerende arbeidsmiljø
- kompetente kollegaer i et sterkt fagmiljø
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for hjemmekontor
Om stillingen
- 100 % vikariat fra 01.01.2025 til 01.02.2026
- arbeidssted er Hamar
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
- behandle søknader om løyve for persontransport (drosjeløyver, ruteløyver, fartøy i rute)
- oppfølging av løyvehavere (informasjon, kontroll, tilbakekalling mv.)
- kontakt med transportnæringen
- samarbeide med aktuelle myndigheter (lovgivende- / kontrollmyndighet)
- delta i samarbeidsfora, utvikling/tilrettelegging for transportnæringen på nasjonalt og internasjonalt nivå (miljøkrav, krav til materiell og utøver, lov- og regelverk)
- andre forvaltningsoppgaver
Kvalifikasjonskrav
- relevant utdanning på bachelornivå,
- lang allsidig erfaring fra saksbehandling med myndighetsoppgaver kan erstatte formelt utdanningskrav
Ønskede kvalifikasjoner
- god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
- relevant arbeidserfaring
- kjennskap til yrkestransportlova og forvaltningslova
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
12.11.2024Ansettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
5931148Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune