Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
12.11.2024Ansettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
5931148Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
- Oppdatert 25.10.2024
 
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Innlandet fylkeskommune
Samferdsel, seksjon Forvaltning og myndighet - Rådgiver (vikariat)
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Beskrivelse
Samferdselsavdelingen, seksjon Forvaltning og myndighet, enhet Vegeier har ledig vikariat som rådgiver i transportløyvesaker.
Om enheten
Seksjonen har ansvar for blant annet:
- byggegrenser
 - avkjørsler
 - behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
 - transportløyver
 - støy- og luftforurensning
 - trafikktellinger
 - gjennomføringsavtaler
 - veieiersaker
 
Vi søker deg som
- er selvstendig og ansvarsbevisst
 - er ryddig, nøyaktig og samvittighetsfull
 - har stor integritet og kjenner reglene for offentlig forvaltning
 - vil bidra positivt til et godt arbeidsmiljø
 
Vi tilbyr
- godt og engasjerende arbeidsmiljø
 - kompetente kollegaer i et sterkt fagmiljø
 - lønn etter avtale
 - fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for hjemmekontor
 
Om stillingen
- 100 % vikariat fra 01.01.2025 til 01.02.2026
 - arbeidssted er Hamar
 - den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
 
Arbeidsoppgaver
- behandle søknader om løyve for persontransport (drosjeløyver, ruteløyver, fartøy i rute)
 - oppfølging av løyvehavere (informasjon, kontroll, tilbakekalling mv.)
 - kontakt med transportnæringen
 - samarbeide med aktuelle myndigheter (lovgivende- / kontrollmyndighet)
 - delta i samarbeidsfora, utvikling/tilrettelegging for transportnæringen på nasjonalt og internasjonalt nivå (miljøkrav, krav til materiell og utøver, lov- og regelverk)
 - andre forvaltningsoppgaver
 
Kvalifikasjonskrav
- relevant utdanning på bachelornivå,
 - lang allsidig erfaring fra saksbehandling med myndighetsoppgaver kan erstatte formelt utdanningskrav
 
Ønskede kvalifikasjoner
- god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
 - relevant arbeidserfaring
 - kjennskap til yrkestransportlova og forvaltningslova
 
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
12.11.2024Ansettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
5931148Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
- Oppdatert 25.10.2024