Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel - Konsulent/rådgiver på vegdata

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Samferdselsavdelingen/ vegseksjonen/ Digitalisering og vegdata har en ledig stilling i 100% som konsulent/rådgiver innen vegdata. 

Om enheten

Enheten Digitalisering og vegdata er en aktiv bidragsyter i Samferdsel, som jobber med å dyktiggjøre kolleger i bruk av digitale og teknologiske metoder for å oppnå gode datagrunnlag og arbeidsprosesser. Vi er til sammen ti ansatte fordelt på to fagområder, som enhetsnavnet beskriver. Hovedtyngden av de ansatte har kontorplass på Hamar, men vi er også å finne på Gjøvik og Otta. Det er gode muligheter til å påvirke egen stilling og samtidig bli en aktiv bidragsyter for å bevare et godt arbeidsmiljø. 

Vi søker deg som

  • Har god vegfaglig forståelse.
  • Har god dataforståelse og er teknologisk oppdatert.
  • Er tålmodig og tenker langsiktig.
  • Ønsker å arbeide i et moderne arbeidsliv, hvor endringer sees på som muligheter.
  • Evner å motivere og engasjere til å skape og benytte gode vegdata.
  • Har gode kommunikasjonsevner.
  • Liker folk og bidrar gjerne i aktuelle temaer med kollegaer.

Egenskapene vil vurderes i.fm. personlig egnethet til stillingen. 

Vi tilbyr

  • Et inspirerende fagmiljø med gode kollegaer. 
  • Interessante arbeidsoppgaver med mulighet for autonomi. 
  • Gode utviklingsmuligheter for den rette. 
  • Nødvendig faglig og sikkerhetsopplæring med ev. sertifiseringer.  
  • Fleksibel arbeidshverdag med fleksitidsordning og mulighet for hjemmekontor inntil 2 dager pr uke etter avtale. 
  • Fylkeskommunale tilsettingsvilkår (med lønn etter gjeldende avtaleverk), og gode pensjons- og forsikringsordninger. 

Om stillingen

Stillingen er sentral i forbindelse med å sikre at Samferdselsavdelingen oppnår gode og korrekte vegdata i utbyggings- og gjennomføringskontrakter. Dette utføres i nært samarbeid med kolleger, og kan innebære kvalitetskontroller, opplæring, møtevirksomhet, datagjennomgang, dataregistrering, innmåling med mer. Det fordel med en grunnleggende vegfaglig kompetanse. 

  • 100 % fast stilling. 
  • Arbeidssted: Hamar, Gjøvik eller Lillehammer. 
  • Stillingen vil innebære noe reisevirksomhet rundt i Innlandet fylke. 
  • Den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre oppgaver i.fm. kontraktsoppfølging med fokus på leveranse av vegdata/grunnlagsdata.
  • Bistå med ferdigvegsleveranser fra prosjekter og entreprenører, for oppdatering av NVDB, FKB m.m. for å ivareta fylkesvegene. 
  • Være faglig rådgiver og støtte for byggherremiljøene innenfor arbeid med vegdata. 
  • Bidra med systemstøtte og opplæring. 
  • Utføre oppgaver i forbindelse med NVDB, datafangst og objektregistrering. 
  • Utføre innmålings-, kvalitetskontroll- og registreringsoppdrag av vegdata i felt. 
  • Bistå med GIS og geodataleveranser. Vi benytter i dag ESRI analyseverktøy. 
  • Samhandle med kolleger på enheten, i avdelingen og i fylket for å oppnå gode resultater og måloppnåelser. 
  • Strukturere og planlegge eget arbeid. 

Innholdet i stillingen vil kunne tilpasses ved oppstart og underveis ut ifra kompetanse, erfaring og interesse innenfor oppgavene på avdelingen. Dette styres også ut ifra Samferdsel sine behov og nye og andre oppgaver som kan tilkomme stillingen. 

Kvalifikasjonskrav

  • Du har relevant nyere utdanning fra minimum 2-årig fagskole eller bachelornivå, gjerne med kompetanse innenfor bygg og anlegg, GIS/geodata, dataflyt og integrasjonsarbeid. 
  • Relevant arbeidserfaring (minimum 2 år) fra nyere tid, kan kompensere for manglende formell utdanning. 
  • Kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig. 
  • Førerkort klasse B. 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.