Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel, Drift vest - Kontrollingeniør

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Samferdselsavdelingen/ Vegseksjonen på enhet Drift Vest har ledig 100% fast stilling som kontrollingeniør.

Om enheten

Innlandet fylkeskommune er en sentral samfunnsutviklingsaktør i Innlandet. Vi har fått i oppdrag å bygge en moderne, fremtidsrettet og fleksibel organisasjon som klarer å ivareta mandatet som aktiv samfunnsutvikler på god måte.

  • Vegseksjonen i samferdselsavdelingen i Innlandet har ansvar for drift og ordinært vedlikehold av ca. 7000 km fylkesveg med bruer og tunnel, tyngre utbedringsoppdrag og dekkelegging, utbygging av veger og gang/sykkelstier og drift av Randsfjordferja mm.

Denne stillingen inngår i enheten Drift Vest som har ansvar for følgende leveranser:

  • Profesjonell drift av vegnettet, med høy kvalitet, som gir god og sikker framkommelighet, inkl. akutt, korrektivt vedlikehold
  • Tilstandsbasert vedlikeholdsplanlegging, inkl. inspeksjoner, objekt og tilstandsregistrering

Vi søker deg som

  • har evne til å samarbeide med andre på en god måte
  • har god kontrakts­ og økonomiforståelse
  • har kjennskap til regelverk og forskrifter innen relevante fagfelt
  • har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • er selvstendig, målrettet og jobber strukturert
  • har mot og erfaring i krevende forhandlingssituasjoner
  • har evne til å håndtere innspill og engasjement fra berørte parter
  • er fleksibel til arbeidsoppgaver
  • ønsker å arbeide i et innovativt arbeidsmiljø
  • nærhet til kontraktsområdet er en fordel

Vi tilbyr

  • et inspirerende fagmiljø og gode kollegaer
  • interessante arbeidsoppgaver
  • fleksibel arbeidshverdag – fleksitidsordning
  • lønn etter gjeldende avtaleverk
  • gode utviklingsmuligheter for den rette
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % fast stilling
  • kontorsted Otta, med mye av arbeidstiden ute på veg
  • det må påregnes en del reisevirksomhet 
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk

Arbeidsoppgaver

  • rapportere til byggeleder på kontrakten og bistå byggeleder i oppfølgingen av kontrakten med entreprenør
  • utarbeide gode kontrollplaner, gjennomføre stikkprøvekontroller på utført arbeid av driftsentreprenørene på kontrakten, samt dokumentere og rapportere kontrollresultater
  • det må påregnes å rykke ut hjemmefra for å utføre kontroller ved spesielle hendelser
  • redegjøre for gjennomførte kontroller i byggemøter
  • innmelding og behandling av data i NVDB
  • følge opp entreprenørenes kvalitetssystemer og HMS­arbeid
  • holde god kontakt med vegbrukere og vegens naboer
  • jobbe i nært samarbeid med byggeleder og være byggeleders faste stedfortreder
  • jobbe i nært samarbeid med entreprenør i planlegging -og utførelsesfasen
  • må også utføre kontroll av kryssing og nærføringer

Ønskede kvalifikasjoner

  • du har relevant utdanning fra fagskole, eller høyskole
  • relevant erfaring
  • du må ha gode kunnskaper i bruk av IKT­ verktøy
  • du må ha førerkort klasse B
  • stillingen vil innebære en del reising
  • kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig

    Hvis du har omfattende og relevant erfaring innen de aktuelle fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan vi se bort fra utdanningskravet.

Ønskede egenskaper

  • du har stor interesse for fagområdene du skal jobbe med
  • du har evner å gå dypt inn i saker når situasjonen krever det
  • du liker å jobbe med mennesker, og er god på samarbeid og kommunikasjon
  • du har evne og vilje til å videreutvikle driftskontrakten
  • du er positiv til endringer i arbeidsoppgaver

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.