• Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    25.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5875115
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 10.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kongsberg kommune

Saksbehandlere i Tjeneste- og utviklingsavdelingen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har to ledige faste 100% stillinger som saksbehandler. 

Kort om stillingen

Arbeidsområdet er innenfor helse- og omsorgstjenester til voksne og eldre, hovedsakelig saksbehandling av tjenester til hjemmeboende, herunder helsehjelp, praktisk bistand, omsorgsstønad og Brukerstyrt personlig assistanse. Saksbehandler samarbeider bredt med mange forskjellige instanser i kommunen, brukere, pårørende samt med spesialisthelsetjenesten.

Stillingene har en viktig rolle i å videreutvikle kommunens helse- og omsorgstilbud, herunder den totale ressursfordelingen. I dette ligger at helhetlig pasientforløp sikres ved at rett tjeneste gis til rett bruker, til rett tid, i tråd med gjeldende lover og regler.

Det er et mål å tilby nødvendige og forsvarlige tjenester til personer som er vurdert til å ha behov for kommunal bistand, samt å bidra til gode overganger ved hjelp av god samhandling og saksbehandling.

Om Tjeneste- og utviklingsavdelingen

Tjeneste- og utviklingsavdelingen har ansvar for å behandle søknader om helse- og omsorgstjenester samt ansvar for fag- og styringsprogrammer. I tillegg til saksbehandlere, har avdelingen fagkoordinatorstillinger innen demens, kreft og palliasjon, psykisk helse og rehabilitering. Til avdelingen ligger også koordinerende enhet.

Vi tilbyr

Vi kan tilby en arbeidsplass med et godt arbeidsmiljø og gode kollegaer. Vi jobber i et tverrfaglig og kreativt miljø.

  • Arbeidstid og fleksitid i henhold til kommunens rutiner
  • Lønn etter kommunalt regulativ
  • God pensjonsordning og gruppelivsforsikring

Stillingsinnhold:

  • Saksbehandle søknader og fatte vedtak hovedsakelig innen tjenester til hjemmeboende
  • I tillegg vil saksbehandler følge opp andre oppgaver ved avdelingen
  • Tett samarbeid med de utøvende tjenestene, kollegaer på avdelingen, ansatte i Kongsberg kommune og spesialisthelsetjenesten
  • Tildele tjenester på beste effektive omsorgsnivå, i henhold gjeldende tildelingskriterier, målsettinger og strategier i helse og omsorg
  • Opplysnings og informasjonsplikt i forhold til rettigheter og muligheter innen de kommunale helsetjenester

Formelle kvalifikasjonskrav

  • Sykepleier eller annen relevant helsefaglig utdanning

Ønsket kompetanse:

  • Videreutdanning innen helserett/forvaltningsrett, eventuelt vil det bli stilt krav om å ta helserett innen to år
  • Den ene stilingen vil primært være rettet mot tjenester innen psykisk helse/ rus og det vil derfor være fortrinn med kompetanse og erfaring fra fagområdet
  • God kompetanse på kommunal forvaltning, saksbehandlingsregler, relevant lovverk og utøvelse av skjønn
  • Arbeidserfaring fra relevante offentlig helse- og omsorgstjenester
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Kompetanse i bruk av data, særlig kjennskap til profil
  • God økonomiforståelse og kjennskap til offentlige rapporter
  • Søker må ha førerkort

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse. Egenerklæring tuberkulose og taushetserklæring må leveres før tiltredelse, i henhold til gjeldende regelverk. I stillingen der det kreves, må tilfredsstillende politiattest leveres før tiltredelse.

Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

 

  • Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    25.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5875115
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 10.09.2024