Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Saksbehandler/veileder, økonomisk sosialhjelp

Offentlig forvaltning

NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning og er et partnerskap mellom stat og kommune. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.

NAV Haugesund - Utsira har ca.100 ansatte og betjener Haugesund kommunes ca. 37 000 innbyggere og Utsira kommunes ca. 200 innbyggere. Vi består av 5 ulike avdelinger. Kontoret er nyoppusset med moderne fasiliteter, basert på aktivitetsbasert arbeidsplass.

Vi ser etter deg som har faglig engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag og som liker å jobbe med mennesker.

Vi lyser nå ut to faste stillinger og to vikariater med varighet ut 2024. De fire stillingene er i avdeling Økonomi og veiledning. Avdelingen består av ac 20 ansatte.

Ved NAV Haugesund - Utsira har vi valgt å skille saksbehandling av økonomisk sosialhjelp fra oppfølging mot arbeid.

Arbeidsoppgavene vil i all hovedsak være knyttet til saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV. Stillingene innebærer direkte brukerkontakt, tett samarbeid med andre ansatte på kontoret og med eksterne samarbeidspartnere.

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • 3-årig høgskole eller universitetsutdanning innen sosialfaglige emner. Annen 3-årig høgskole-/universitetsutdanning kan vurderes, dersom du har erfaring med samme type arbeidsoppgaver og eller annen relevant erfaring. Dette må da beskrives tydelig i søknadsteksten.
  • Erfaring fra veiledning av mennesker i vanskelige livssituasjoner
  • Gode digitale ferdigheter
  • Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.

Det er ønskelig at du har:

  • Erfaring fra saksbehandling og kjennskap til lov om sosiale tjenester i NAV 
  • Kjennskap til offentlig virksomhet og forvaltningsloven
  • Kjennskap til ulike tjenestetilbud i kommunen og hjelpeapparatet forøvrig

Personlige egenskaper:

  • Har gode samarbeidsevner
  • Er løsningsorientert og fleksibel
  • Er strukturert og kan jobbe effektivt og etter frister
  • Kan formidle informasjon på en tydelig og positiv måte, både skriftlig og muntlig
  • Har fokus på brukernes styrker og muligheter
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Nye og moderne kontorlokaler
  • Kjekke og engasjerte kollegaer med god kompetanse
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter gjeldende regelverk  
  • Ansettelse i Haugesund kommune med gode pensjonsordninger