• Bedrift
    Lillestrøm Kommune
  • Søknadsfrist
    13.06.2021
  • Sted:
    LILLESTRØM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LILLESTRØM
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3882149
  • Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune

Saksbehandler – rådgiver / ingeniør / arkitekt

Lillestrøm Kommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Kommunalområdet By- og stedsutvikling er en del av tjenesteområdet Kultur, Miljø og Samfunn, og består av fem avdelinger: Plan, Byggesak, Geodata, Landbruk og Strategi & analyse.
 
Avdeling for Byggesak med for tiden 30 ansatte har ansvar for bygge- og delesaker, seksjonering, tilsyn og ulovlighetsoppfølging og veiledning etter plan- og bygningsloven. I tillegg behandler vi klagesaker etter forvaltningsloven og tiltaksplaner for forurenset grunn etter forurensningsloven. Veksten skal skje i Lillestrøm, Strømmen og Kjeller samt i kommunens 3 tettsteder Fetsund, Frogner og Sørumsand. Byen skal vokse med vekt på urbanitet og kvalitet, og tettstedene skal utvikles og fortettes samtidig som tettstedenes ulike særpreg og identitet bevares.
 
Stillingen som saksbehandler ligger til seksjon byggesak indre, avdeling byggesak. Seksjonen er bygningsmyndighet for sitt geografiske område i Lillestrøm, Strømmen, Kjeller, Skjetten og Skedsmokorset og skal bidra til utvikling av regionbyen med omkringliggende tettsteder og gjennomføring av kommunens overordnede mål. Seksjonen har ansvar for byggesaker, seksjoneringssaker og klagesaker samt veiledning av innbyggere og utbyggere. Vi søker 2 byggesaksbehandlere, jurist, ingeniør eller arkitekt med relevant erfaring i behandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven og klagesaker etter forvaltningsloven. Kompetanse i behandling av seksjoneringssaker er ønskelig, men ikke et absolutt krav. Veiledning av innbyggere og utbyggere, samt å avholde forhåndskonferanser er også en del av arbeidsoppgavene. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt. 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven
  • Behandle klagesaker etter forvaltningsloven
  • Behandle seksjoneringssaker etter eierseksjoneringsloven
  • Avholde forhåndskonferanser
  • Veiledning av innbyggere og utbyggere
  • Bidra til å nå kommunens mål og verdier
  • Stillingen inngår i seksjon byggesak indre som rapporterer til seksjonsleder 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder
  • Du må ha meget gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
  • Du bør ha relevant arbeidserfaring fra byggesaker og klagesaker
  • Du bør ha bred kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
  • Du bør ha god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
  • Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning
  • Du har veilednings- og formidlingskompetanse
  • Erfaring fra komplekse klagesaker er ønskelig
  • Søker med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy faglig kvalitet
  • Du jobber systematisk
  • Du er selvstendig og tar ansvar
  • Du trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon
  • Du setter brukeren i fokus og er løsnings- og resultatorientert
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du liker å yte service 

Vi tilbyr:

  • Interessante faglige utfordringer i et av Norges største fagmiljø innenfor plan- og byggesaksbehandling
  • Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
  • Samarbeid med engasjerte og dyktige medarbeidere
  • Svært godt arbeidsmiljø
  • Fadderordning og opplæring
  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Fleksitid
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Lønn etter avtale
 
  • Bedrift
    Lillestrøm Kommune
  • Søknadsfrist
    13.06.2021
  • Sted:
    LILLESTRØM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LILLESTRØM
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3882149
  • Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune