Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    29.10.2020
  • Sted:
    HARSTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    HARSTAD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3208281
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Saksbehandler med blikk for forbedring av arbeidsmetoder søkes

Personell- og lønnsavdelingen (PLA) med kontorsted i Harstad er en del av Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS). Vi er 110 ansatte i avdelingen og har fagansvar for lønn-, reise- og flytteprosessen i hele Forsvaret. Avdelingen har også ansvar for disponering og ansettelse av militært og sivilt personell. Avdelingen vår består av ansatte med militær og sivil bakgrunn.

Reise- og flytteseksjon ved PLA  har en ledig seniorkonsulentstilling. Seksjonen består av totalt 9 ansatte, derav både menn og damer, militære og sivile. Vårt ansvarsområde er knyttet til fagområdene reise, flytte og pendlersaker for alle ansatte i Forsvaret, inn- og utland. Som en del av HR-kompetansesenter leverer vi HR-tjenester i form av saksbehandling, veiledning og rådgivning til eksterne, Forsvarets ansatte, ledere og HR i avdeling. Seksjonen har ansvaret for forsvarlig forvaltning av reise, flytting og pendling slik at Forsvarets ansatte mottar rett godtgjørelse med riktig innrapportering til rett tid. Vi ser derfor etter deg med erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling og kjennskap til lov- og avtaleverk i Staten. Lov om merverdiavgift og skatteloven kan nevnes.

Forsvaret har fokus på digitalisering av arbeidsprosesser. Dette berører også Reise- og flytteseksjon, og du får være med å utvikle og forbedre prosesser innen HR, lønn og reise. Vi ser derfor spesielt etter deg som har god teknisk forståelse og har tidligere erfaring fra analyse- og prosjektarbeid og digitalisering av arbeidsprosesser. Vi ønsker din kompetanse på dette inn i vårt utviklingsarbeid av våre prosesser. I tillegg vil du få ansvar for å koordinere, instruere og veilede både internt og eksternt.

Vi kan tilby deg fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og velferdsordninger, faglige utfordringer, flott kantine, eget treningsrom med muligheter for trening i arbeidstiden  og et meget godt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver
  • Veiledning og saksbehandling av tyngre saker innenfor fagområdene reise, flytting og pendling
  • Delta i vedlikehold og utvikling av seksjonens fagområder og arbeidsprosesser
  • Følge opp økonomisk behandling av reise og flyttesaker
  • Holde kurs, internt og eksternt
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3-års relevant universitets- / høgskoleutdanning, fortrinnsvis innen IT, HR eller økonomi.
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG før tiltredelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Ønskelige krav

  • Erfaring med analyse - og prosjektarbeid
  • Datakyndig, god på excel og tidligere erfaringer med digitalisering av arbeidsprosesser
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling, med kjennskap til lov- og avtaleverk i Staten
  • Kjennskap til SAP datasystem
Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som

  • ser nye, fremtidsrettet måter å gjøre ting på og er handlingskraftig
  • er analytisk, ansvarsfull og jobber strukturert
  • har god vurderingsevne og helhetsforståelse
  • arbeider godt sammen med andre og kan jobbe selvstendig
  • har stor arbeidskapasitet
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et kollegialt miljø.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger, med mulighet for trening i arbeidstiden.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter Statens lønnsregulativ som seniorkonsulent, kode 1363, lønnstrinn 65-68, pt. kr 583 900 - kr 615 900, avhengig av kvalifikasjoner. Av lønnen trekkes 2% lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.
 
Registrer deg på Karriere.no
  • Karriere Jobbmatch
  • Bedrifter ser relevante kandidater
  • Kom i kontakt og motta jobbtilbud
  • Du velger selv din synlighet
  • Over 90.000 registrerte kandidater