• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3989584
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune

Saksbehandler i barneverntjenesten

Sandnes kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å gjøre en forskjell for barn i Sandnes kommune?

Vi har ledig 5 vikariat i avdeling undersøkelse og oppfølgning. 

Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølgning arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht Lov om barneverntjenester.

I tillegg til avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av avdeling omsorg og ettervern, avdeling mottak og barnevernvakt, samt avdeling tiltak. 

Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester). 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester 

Kvalifikasjoner:

  • 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
  • For fast stilling kreves erfaring fra kommunal barneverntjeneste. 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt).
  • Du må ha sertifikat på personbil, manuell gir.
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding.

Personlige egenskaper:

  • Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter.
  • Du har stor arbeidskapasitet, og tåler høyt arbeidspress.
  • Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
  • Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenesten og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
  • Du tar utfordringer, evner til å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt til arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø.
  • Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak.
  • Veiledning både individuelt og i grupper.
  • Stort fokus på faglig opplæring og utvikling.
  • Engasjerte medarbeidere.
  • Fleksibel arbeidsordning.
  • Gode forsikrings - og pensjonsbetingelser.
  • Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet jfr kap 4
  • Disponible tjenestebiler (manuell gir).
 
  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3989584
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Effektiv rekruttering på 1-2-3
  • Attraktiv bedriftsprofilering
  • Målrettet jobbannonse
  • Ta godt imot kandidaten
Les mer på Karriere for bedrifter Legg ut jobbannonse