• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4883705
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Saksbehandler forvaltningen barn og unge - Fast 100% 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Forvaltning barn og unge er en byomfattende tjeneste med ansvar for å behandle søknader og fatte vedtak om helse- og omsorgstjenester til barn og unge under 18 år.

Søknadene er knyttet til barnas psykiske helse tilstand, og eksempler på tjenester det søkes om kan være støttekontakt, ulike typer avlastningstilbud og omsorgsstønad. Tjenesten er en del av de byomfattende tjenestene i Etat for barn og familie, og er lokalisert sammen med Barneverntjenesten for enslige mindreårige flyktninger i Nygårdsgaten 6.

Avdelingen består av avdelingsleder og 5 saksbehandlere med helse- og sosialfaglig utdanning. Vi legger stor vekt på brukermedvirkning og barnets perspektiv.

Arbeidsoppgaver:

  • Arbeidet består i hovedsak av vurderinger og utredning av søknader om helse- og omsorgstjenester.
    Det innebærer blant annet tett kontakt og samarbeid med søkere og deres pårørende, hjemmebesøk, saksbehandling, vedtaksskriving og håndtering av elektroniske meldinger. Videre råd og veiledning om andre hjelpetiltak som finnes i kommunen.
  • Saksbehandlerne har mye samarbeid med andre aktører, og arbeider tett med barne- og familiehjelpen som utfører mange av tiltakene som innvilges. Man samarbeider også mye med andre kommunale etater og avdelinger, samt med spesialisthelsetjenesten.
  • Deltakelse i avdelingens utviklingsarbeid og kontinuerlig forbedringsarbeid. Medvirkning og barnets egen stemme står sentralt i dette.

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig helse- og/eller sosialfaglig utdanning på universitets/høyskolenivå.
  • Må ha erfaring som saksbehandler.
  • Må beherske data og fagsystemet Profil.
  • Må beherske norsk muntlig og skriftlig svært godt.
  • Ønskelig med videreutdanning innen forvaltning, juss, psykisk helsearbeid, eller arbeid med barn.
  • Det er krav om gyldig politiattest.
  • Må ha sertifikat for personbil. 

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilling og personlig egnethet vektlegges. Gode samarbeidsevner vektlegges spesielt.
  • Man må ha stor arbeidskapasitet.
  • Gode logistikkferdigheter, være målrettet og ha høy grad av selvstendighet i faglige vurderinger. 
  • Være glad i å jobbe med barn, og ha gode kommunikasjonsevner med barn og voksne i ulike livssituasjoner.
  • Svært gode evner innen skriftlig og muntlig saksframstilling.
  • Være fleksibel og like endring og varierte utfordringer.

Vi tilbyr:

  • Lønnes etter gjeldende tariff, Saksbehandler forvaltning kr 426 550 - 533 100 pr år. 
  • Høyt faglig nivå og engasjerte kolleger.
  • Faglig og personlig utvikling.
  • Gunstig pensjonsordning og ulykkes - og gruppelivsforsikring. 
  • Vi er en arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivsbedrift.
  • Bergen kommune - en engasjert og profesjonell arbeidsgiver.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5015, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4883705
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune