Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

Saksbehandler for ekstratilskudd ved Flyktningtjenesten

Flyktningtjenesten er en virksomhet i Helse og velferd. Virksomheten  bosetter og følger opp det antall flyktninger, enslige og familier, som kommunens politikere vedtar å ta i mot. Stavanger er anmodet om å bosette 750 flyktninger i år. I forbindelse med krigen i Ukraina, vil mange få bosetting i vår kommune og det  er behov for økning av anttall ansatte i virksomheten. Flyktningtjenesten har hittil i år styrket bemanningen på ulike områder og trenger nå å styrke 1 stilling relatert til saker om  ekstratilskudd, da en av våre ansatte går ned i stilling samtidig som volum av ekstramiddelsaker øker.

Virksomheten består av 3 avdelinger. Avdeling for Bosettings- og oppfølging, Introduksjonsprogrammet og støtte/merkantile tjenester. Totalt har virksomheten nå over 70  ansatte. Vårt motto i arbeidet er «Veiledning til integrering i det norske samfunn». Vi gir oppfølging og veiledning som øker mulighetene for flyktningenes deltakelse i yrkes- og samfunnsliv og som styrker deres mulighet for økonomisk uavhengighet. Alle som bosettes i byen har oppholdstillatelse i Norge.                                                              

Stillingen er plassert under merkantil og støtte avdeling med 13 ansatte. Ekstratilskudd team er p.t et team med 2 kolleger som søker tilskudd fra IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet). for at kommunen skal levere gode tjenester til flyktninger med alvorlig funksjonsnedsettelse, rus- eller adferdsproblemer. Rollen samarbeider tett med interne kolleger i andre avdelinger i Flyktningtjenesten, andre virksomheter i Stavanger kommune og IMDi 

Organisasjonen har behov for å ansette en person i denne rollen. Stillingene som utlyses er fast i 100 % . Ønsket oppstart 01.01.2023    


Arbeidsoppgaver:

  • Individuell kartlegging av  flyktninger med spesielle behov
  • Kontakte involverte instanser for å fremskaffe nødvendig dokumentasjon
  • Innhente samtykkeerklæring fra bruker, utforme og sende søknad til IMDi i sin elektroniske portal etter angitte tidsfrister
  • Holde seg oppdatert på gjeldende rundskriv i ekstratilskudd ordningen fra IMDI
  • Veilede instansene i utforming og innhold av dokumentasjonen
  • Delta på ansvarsgruppe og samarbeidsmøter
  • Skrive sosialrapporter
  • Enkel regnskapskontering av innvilget tilskudd 

Kvalifikasjoner:

  • Du må ha bachelor innen sosial eller helsefag
  • Erfaring i saksbehandling 
  • Gode kunnskaper om offentlige og sosiale tjenester
  • Erfaring i koordineringsarbeid
  • Relevante digitale ferdigheter
  • Førerkort klasse B er ønskelig
  • Gode ferdigheter innen Exel 
  • Gode kunnskaper til det norske samfunnet og gode norskferdigheter, både skriftlig og muntlig. Minimum B2                                                                                                                                                                                                                                                        

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert og arbeider systematisk på egenhånd, samtidig som du har gode samarbeidsevner
  • Du er løsningsorientert og ser muligheter i stedet for utfordringer 
  • Du er positiv og trives i et hektisk og internasjonalt arbeidsfellesskap
  • Du har gode kommunikasjonsevner, har tålmodighet og tydelighet som kreves i møte med ulike mennesker

Vi tilbyr:

En tverrfaglig og internasjonal arbeidsplass med utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
Du får kolleger med lang erfaring innenfor flyktningarbeid, og som har stort engasjement for arbeidsfeltet
Fleksibel arbeidstidsordning
Hjem- Jobb- Hjem avtale med Kolumbus 
Lønn og stillingskode etter utdanning og erfaring
Stillingskode 716800 - Sosialkurator: Kr. 459 100,- til kr. 537 900,- pr. år, etter ansiennitet. 
Tiltredelse 01.01.2023