Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Saksbehandler for barn, unge og  deres familier

Offentlig forvaltning

Vil du jobbe med saksbehandling innenfor helse- og omsorgstjenester til barn og unge? Vi søker etter en faglig dyktig og engasjert saksbehandler til en 100% fast stilling ved Tildeling barn og unge. Seksjonen fatter vedtak om tjenester til barn, unge og deres familier i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven. Vårt mål er å sikre koordinerte tjenestetilbud og tildelinger i samsvar med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger.
Tildeling barn og unge er en del av avdelingen Tjenestetorg barn, unge og familier (BUF), som også inkluderer Fysio- og ergoterapitjenester og Koordinerende enhet for barn og unge. Tjenestetorg BUF fungerer som kommunens koordinerende enhet for barn og unge, og er et sentralt organisatorisk knutepunkt i Oppvekst. Avdelingen fremmer samarbeid på tvers av fagområder, nivåer og sektorer, med fokus på å etablere helhetlige, forebyggende og forsvarlige tjenester. Avdelingen tilhører kommunalområdet helsetjenester til barn, unge og familier, hvor Helsestasjon- og skolehelsetjenesten, Tjenestetorg for barn, unge og familier, Psykisk helse og familiestøtte, og Oppsøkende ungdomsteam er forankret. Kommunalområdet ligger i tjenesteområdet Oppvekst, sammen med barnehager, skoler, PPA, barnevern og fagstab. 
Saksbehandlerne ved Tildeling barn og unge er tverrfaglig sammensatt med høy kompetanse. Alle har 3-årig høyskoleutdanning innen helse- og sosial, samt videreutdanning innen helserett. 
Vi tilbyr et stabilt og godt faglig miljø med gode mulighet for utvikling, og søker deg som brenner for forvaltning!

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning.
  • Erfaring fra forvaltning innenfor helse- og omsorgstjenesteloven, er en fordel.
  • Erfaring med barn og unge med funksjonsnedsettelser er en fordel.
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk.
  • Behersker digitale verktøy.
  • Erfaring med å ha stått i komplekse og/eller utfordrende pårørendesaker.
  • Førerkort klasse B.
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt.
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse.

Personlige egenskaper:

  • Robust og selvstendig som kan håndtere komplekse og utfordrende saker.
  • Evne til å jobbe systematisk og strukturert med kartlegging, vedtak og administrativt arbeid.
  • Fleksibel, effektiv og løsningsorientert.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Faglig dyktig og har stor interesse for forvaltning som eget fagfelt.
  • Motivert for kontinuerlig oppdatering og utvikling.
  • Er aktivt med på å bygge opp og bevare et godt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid (hvis det er aktuelt for stillingen)
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(hvis det aktuelt for stillingen)
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet