• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4892211
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Saksbehandler, fast stilling 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Forvaltningsenhet Psykisk helse er et byomfattende forvaltningsorgan tilhørende etat for psykisk helse- og rustjenester. Vi behandler søknader om kommunale helse- og omsorgstjenester og tilrettelagte boliger for voksne med psykiske helseutfordringer.

Forvaltningsenheten tildeler og koordinerer støttekontakttjenesten for brukergruppen.

Arbeidsoppgaver:

Arbeidet er variert og består blant annet av

  • Saksbehandling av søknader om helse og omsorgstjenester.
  • Fordeling og behandling av elektronisk kommunikasjon fra helseforetak og fastleger. 
  • Direkte kontakt med pasienter, spesialisthelsetjeneste og andre kommunale samarbeidsparter er en del av hverdagen.
  • Forvaltningsenheten har som målsetting at eksisterende og fremtidige tjenestebehov hos innbyggerne imøtekommes i størst mulig grad og innenfor de lovmessig rammer for helsetjenester.
  • Forvaltningsenheten jobber med kontinuerlig forbedring. Du må derfor være forberedt på endringer i arbeidsoppgaver, arbeidssted og arbeidstid.      

Kvalifikasjoner:

  • Krav om bachelor utdanning i sykepleie eller vernepleie med autorisasjon. 
  • Ønskelig med bred erfaring fra offentlig forvaltningsarbeid som saksbehandler. 
  • Krav om datakunnskaper. 
  • Ønskelig med kjennskap og erfaring til fagsystemet Profil. 
  • Krav om videreutdanning innenfor psykisk helse og/eller rus eller tilsvarende.
  • Krav om førerkort kl. B.
  • Krav om politiattest. 

Personlige egenskaper:

  • Du har høy grad av selvstendighet og fleksibilitet.
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og godt humør.
  • Du er løsningsorientert og strukturert.
  • Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Du er nytenkende og trives med endring. 
  • Du liker å jobbe med kvalitetsforbedring. 

Vi tilbyr:

  • Fast 100% stilling
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale.
  • Arbeidsplass med IA-avtale.
  • Pensjonsavtale. 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4892211
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.11.2022