• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6382889
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Boligkontoret er en bydekkende tjeneste som omfatter tildeling av kommunale utleieboliger, boligfinansiering, kommunal bostøtte og statlig bostøtte. Tjenesten retter seg mot husstander som er vanskeligstilte på boligmarkedet, og som vil kunne motta varierende tjenester mht. grad av offentlig innsats.
Boligkontoret har 27 dyktige medarbeidere i et trivelig arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å holde en høy faglig standard, og yte god service til våre brukere. Vi ønsker medarbeidere som vil være med å utvikle tjenesten både faglig og sosialt. Vi har nå ledig en 100% vikariat frem til 31.12.26. Stillingen er lagt til avdeling for Bolig og bostøtte, og arbeider omfatter saksbehandling av søknad om kommunal utleiebolig

Kvalifikasjoner:

 
  • Bachelor fra universitets- eller høyskole innen sosiale fag eller jus.
  • Må ha erfaring med offentlig saksbehandling og kundebehandling.
  • Må ha erfaring med relasjonsbygging og kartleggingsarbeid.
  • Må ha kjennskap til utfordringene målgruppen for stillingen møter i dagens boligmarked.
  • Må ha god og dokumentert kjennskap til hjelpeapparatet.
  • Grunnleggende IKT-kompetanse
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig. God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er nødvendig
  • Utdanning fra utlandet kreves godkjenning fra NOKUT                       

Personlige egenskaper:

  • Det er en forutsetning at en har et oppriktig ønske, og et reflektert syn på å arbeide med brukere som er i målgruppen for stillingen.
  • Evne til å skape god kontakt og godt samarbeid.
  • Være utadrettet, initiativrik og selvstendig.
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø 

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver.
  • Et trivelig og travelt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
  • Lønn etter kvalifikasjoner, for 3-årig relevant høgskoleutdanning.
  • Aktivitets basert arbeidsplass
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • En arbeidsplass som er inkluderende (IA)-bedrift.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor etter avtale.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    27.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6382889
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune