Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
25.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6203563Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Sandnes kommune
Saksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Dokumentsenteret jobber for å sikre kommunens dokumentasjon etter arkivfaglige prinsipper om å bevare dokumentenes proveniens, autentisitet, integritet, pålitelighet og anvendelighet. Samtidig skal andre hensyn som personvern og informasjonssikkerhet også ivaretas i dokumentfangsten.
Dokumentsenteret er i dag en sentral aktør innen digitaliseringsarbeidet som foregår i kommunen. Vi ser at dokumentforvaltning henger stadig tettere sammen med arbeidsprosesser, teknologiske løsninger og brukerne av løsningene, og at dette stiller mer og mer krav til oss. Dokumentsenteret må forstå prosessene som skaper dokumentasjon.
Vi må både drive egne anskaffelses- og utviklingsløp og delta konstruktivt inn i øvrige i organisasjonen for å finne løsninger som fungerer både i et arkiv-, saksbehandlings- og brukeropplevelsesperspektiv. Kommunen bruker Public 360 Online og Plan & Build som sak- og arkivsystem. Vi har en sentral rolle i å optimalisere bruken i organisasjonen slik at gevinster kan tas ut.
Parallelt med utviklingsarbeid har Dokumentsenteret en daglig drift å ivareta. Vi drifter kommunens sentrale sak/arkivløsning og frittstående arkivkjerne (Documaster Arkiv), samt ivaretar kommunens interne og eksterne postombringing. Vi må også ha kjennskap til kommunens historiske arkiver og bistå interne saksbehandlere og innbyggere i å navigere i disse.
Forventet oppstart er 01.07.2025.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning på bachelornivå. Ved særlig relevant arbeidserfaring, og i kombinasjon med andre kvalifikasjonskrav, vil søkere som ikke oppfyller bachelorkravet også vurderes.
- God digital kompetanse
- Du må beherske norsk svært godt, både muntlig og skriftlig (minimum nivå B2)
Det vil være et krav at du har praktisk erfaring fra:
- Arkivarbeid innen offentlig forvaltning, gjerne fra en kommune eller fylkeskommune
- Arbeid i Public 360 som arkivar
- Arbeid med dokumentasjons-/informasjonsforvaltning
- Lovverk innen offentlig forvaltning
- Offentlighetsvurdering av saksdokumenter
- Opplæring og/eller support i Public 360
Personlige egenskaper:
Vi ønsker deg som evner å:
- Yte god service, også i en hektisk hverdag
- Trives med driftsoppgaver, men som likevel jobber for en utvikling mot bedre og mer effektive tjenester mot kundene våre
- Være fleksibel, som tar nye utfordringer og utviser initiativ
- Være en positiv tilvekst til arbeidsmiljøet, både sosialt og faglig Jobbe strukturert og nøyaktig samtidig som du klarer å løfte blikket og se helheten
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Et fellesskap med 20 dyktige kolleger innen et fagområde i endring
- Vi holder til i moderne lokaler i nytt rådhus. Rådhuset er plassert sentralt i Sandnes med nærhet til svært gode kollektivforbindelser
- Fleksitidsordning
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
25.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6203563Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
-
Konsulent arkiv
Haugesund kommune
HAUGESUND -
Kultur, Innlandet fylkesarkiv med IKA Opplandene (KO) - Ett års vikariat som rådgiver
Innlandet fylkeskommune
LILLEHAMMER -
Prosjektleder
Sandnes kommune
SANDNES -
Konsulent virksomhetsstyring
Kristiansund kommune
KRISTIANSUND N -
Innkjøpsrådgiver
Færder kommune
NØTTERØY