• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    25.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6203563
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Dokumentsenteret jobber for å sikre kommunens dokumentasjon etter arkivfaglige prinsipper om å bevare dokumentenes proveniens, autentisitet, integritet, pålitelighet og anvendelighet. Samtidig skal andre hensyn som personvern og informasjonssikkerhet også ivaretas i dokumentfangsten.

Dokumentsenteret er i dag en sentral aktør innen digitaliseringsarbeidet som foregår i kommunen. Vi ser at dokumentforvaltning henger stadig tettere sammen med arbeidsprosesser, teknologiske løsninger og brukerne av løsningene, og at dette stiller mer og mer krav til oss. Dokumentsenteret må forstå prosessene som skaper dokumentasjon.

Vi må både drive egne anskaffelses- og utviklingsløp og delta konstruktivt inn i øvrige i organisasjonen for å finne løsninger som fungerer både i et arkiv-, saksbehandlings- og brukeropplevelsesperspektiv. Kommunen bruker Public 360 Online og Plan & Build som sak- og arkivsystem. Vi har en sentral rolle i å optimalisere bruken i organisasjonen slik at gevinster kan tas ut.

Parallelt med utviklingsarbeid har Dokumentsenteret en daglig drift å ivareta. Vi drifter kommunens sentrale sak/arkivløsning og frittstående arkivkjerne (Documaster Arkiv), samt ivaretar kommunens interne og eksterne postombringing. Vi må også ha kjennskap til kommunens historiske arkiver og bistå interne saksbehandlere og innbyggere i å navigere i disse. 

Forventet oppstart er 01.07.2025.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på bachelornivå. Ved særlig relevant arbeidserfaring, og i kombinasjon med andre kvalifikasjonskrav, vil søkere som ikke oppfyller bachelorkravet også vurderes.
  • God digital kompetanse
  • Du må beherske norsk svært godt, både muntlig og skriftlig (minimum nivå B2)

Det vil være et krav at du har praktisk erfaring fra:

  • Arkivarbeid innen offentlig forvaltning, gjerne fra en kommune eller fylkeskommune
  • Arbeid i Public 360 som arkivar
  • Arbeid med dokumentasjons-/informasjonsforvaltning
  • Lovverk innen offentlig forvaltning
  • Offentlighetsvurdering av saksdokumenter
  • Opplæring og/eller support i Public 360

Personlige egenskaper:

Vi ønsker deg som evner å:

  • Yte god service, også i en hektisk hverdag
  • Trives med driftsoppgaver, men som likevel jobber for en utvikling mot bedre og mer effektive tjenester mot kundene våre
  • Være fleksibel, som tar nye utfordringer og utviser initiativ
  • Være en positiv tilvekst til arbeidsmiljøet, både sosialt og faglig Jobbe strukturert og nøyaktig samtidig som du klarer å løfte blikket og se helheten

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Et fellesskap med 20 dyktige kolleger innen et fagområde i endring
  • Vi holder til i moderne lokaler i nytt rådhus. Rådhuset er plassert sentralt i Sandnes med nærhet til svært gode kollektivforbindelser
  • Fleksitidsordning
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    25.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6203563
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune