Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
05.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
4965450Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 20.01.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Saksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med å gjøre en forskjell for barn i Sandnes kommune?
Vi har ledig 1 fast stilling samt muligens 1 vikariat i avdeling undersøkelse og oppfølgning.
Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølgning arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht Lov om barnevern. I tillegg til avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av avdeling omsorg og ettervern, avdeling mottak og barnevernvakt, samt avdeling tiltak. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester).
Arbeidsoppgaver:
Saksbehandling etter Lov om barnevern.Kvalifikasjoner:
- 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
- For fast stilling kreves erfaring fra direkte arbeid med barn og unge, kandidater med lengre erfaring fra offentlig forvaltning kan også vurderes
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt).
- Du må ha sertifikat på personbil
Personlige egenskaper:
- Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter.
- Du tar ansvar og evner å jobbe selvstendig/strukturere egen arbeidshverdag
- Du har stor arbeidskapasitet, og tåler høyt arbeidspress.
- Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
- Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenesten og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
- Du tar utfordringer, evner til å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt til arbeidsmiljøet
Vi tilbyr:
- Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø.
- Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak.
- Veiledning både individuelt og i grupper.
- Stort fokus på faglig opplæring og utvikling.
- Engasjerte medarbeidere.
- Fleksibel arbeidsordning.
- Gode forsikrings - og pensjonsbetingelser.
- Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet i kap 4
- Disponible tjenestebiler
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
05.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
4965450Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 20.01.2023