• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4965450
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 20.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å gjøre en forskjell for barn i Sandnes kommune?
Vi har ledig 1 fast stilling samt muligens 1 vikariat i avdeling undersøkelse og oppfølgning.

Barne- og familieenheten består av Barneverntjenesten og Ressurssenter for barn og familier, samt administrasjon/stab. Barneverntjenesten har om lag 70 ansatte fordelt på ulike avdelinger. Avdeling undersøkelse og oppfølgning arbeider med undersøkelsessaker og hjelpetiltak ift barn i alderen 0-18 år ihht Lov om barnevern. I tillegg til avdeling undersøkelse og oppfølging består barneverntjenesten av avdeling omsorg og ettervern, avdeling mottak og barnevernvakt, samt avdeling tiltak. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester). 

Arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter Lov om barnevern. 

Kvalifikasjoner:

  • 3 årig høyskoleutdanning innen barnevern/sosionom.
  • For fast stilling kreves erfaring fra direkte arbeid med barn og unge, kandidater med lengre erfaring fra offentlig forvaltning kan også vurderes
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Du må beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt).
  • Du må ha sertifikat på personbil

Personlige egenskaper:

  • Du evner å være samarbeidsvillig, fleksibel og trives i skiftende omstendigheter.
  • Du tar ansvar og evner å jobbe selvstendig/strukturere egen arbeidshverdag
  • Du har stor arbeidskapasitet, og tåler høyt arbeidspress.
  • Du er engasjert, trygg, varm og ydmyk i møte med barn og foreldre.
  • Du er en god samarbeidspartner, og vektlegger både erfaringskompetanse fra brukere av tjenesten og profesjonell kompetanse i din yrkesutøvelse.
  • Du tar utfordringer, evner til å skape godt arbeidsklima, samt bidrar positivt til arbeidsmiljøet

Vi tilbyr:

  • Et attraktivt og kreativt arbeidsmiljø.
  • Arbeid i et barnevern som er involvert i spennende utviklingstiltak.
  • Veiledning både individuelt og i grupper.
  • Stort fokus på faglig opplæring og utvikling.
  • Engasjerte medarbeidere.
  • Fleksibel arbeidsordning.
  • Gode forsikrings - og pensjonsbetingelser.
  • Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet i kap 4
  • Disponible tjenestebiler 
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4965450
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 20.01.2023