• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4700872
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Boligetaten er en bydekkende tjeneste som omfatter tildeling av kommunale utleieboliger, boligfinansiering, kommunal bostøtte og statlig bostøtte. Tjenesten retter seg mot husstander som er vanskeligstilte på boligmarkedet, og som vil kunne motta varierende tjenester mht. grad av offentlig innsats.

Boligetaten har 28 dyktige medarbeidere i et trivelig arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å holde en høy faglig standard, og yte god service til våre brukere. Vi ønsker medarbeidere som vil være med å utvikle tjenesten både faglig og sosialt.

Da en av våre ansatte har fått nye utfordringer i Bergen kommune, er det nå ledig en 100% stilling som saksbehandler på Avdeling for Finansiering. Avdeling for Finansiering gir startlån og tilskudd til personer som har langvarige problemer med å få lån i privat bank, slik at også vanskeligstilte skal ha en mulighet til å komme inn på boligmarkedet. Avdelingen består av engasjerte medarbeidere med god spredning i alder, utdanning og erfaring.

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling av søknader om startlån/boligtilskudd
  • Oppfølging av låneportefølje
  • Gi råd og veiledning til kunder
  • Kontakt og samarbeid med kunder, banker, NAV m.fl.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i samfunnsfag/jus/økonomi
  • Erfaring fra saksbehandling og kundebehandling er en fordel
  • Kunnskap om privatøkonomi, skatteregler, trygdeytelser, og Startlån/boligtilskudd fra Husbanken/kommune
  • Grunnleggende IKT-kompetanse
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Utdanning fra utlandet - godkjenning av NOKUT

Personlige egenskaper:

  • Kunne arbeide strukturert, nøyaktig, målrettet og selvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner og serviceinnstilling
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø 

Vi tilbyr:

  • Lønn fra Kr. 508.000,- til Kr. 549.500,-
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Flerkulturelt arbeidsmiljø
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4700872
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.07.2022