• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    06.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3949741
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tildelingskontoret i Bærum kommune er organisert som et eget tjenestested under kommunalsjef for pleie -og omsorg. Seksjonen består av flere underområder, hvor et av områdene er saksbehandling iht. Lov om helse- og omsorgstjenester.

Arbeidet bygger på å gi alle brukerne mulighet til å utnytte og utvikle sine ressurser med sikte på økt selvhjulpenhet og opplevelse av mestring ut fra den enkeltes forutsetninger. Brukermedvirkning er en viktig del av dette arbeidet. Dialog og involvering av bruker og pårørende er helt nødvendig for å nå dette målet.

Vi søker en medarbeider med høy kompetanse for å løse seksjonens arbeidsoppgaver.

Er du klar for en utfordrende, hektisk og spennende arbeidshverdag, der du får et stort ansvar og får brukt din kompetanse selvstendig, og sammen med kompetente kollegaer?


Vi søker etter 2 saksbehandlere i 100% fast stilling.   

Arbeidsoppgaver:

  • Som saksbehandler vil du forvalte ressurser iht gjeldende lovverk 
  • Utrede, saksbehandle og veilede innbyggere innenfor velferdsområdets tjenester 
  • Du må kunne samarbeide med kommunens innbyggere, ha tett dialog med kollegaer i egen virksomhet og øvrige samarbeidspartnere i og utenfor kommunen, herunder helseforetakene
  • Bidra i forbedring og utviklingsarbeid 

Kvalifikasjoner:

  • 3- årig helsefaglig høgskoleutdanning, gjerne med videreutdanning innen helserett
  • God kunnskap om offentlig forvaltning og gjeldende lov og rett
  • Erfaring i saksbehandling og forvaltningsrettslige forhold er en fordel 
  • Bred og relevant erfaring fra 1. og 2. linjetjenesten av minst 5 års varighet
  • Gode IKT-ferdigheter og erfaring i saksbehandlingsprosessen  
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Er positiv og løsningsorientert med en helhetlig tilnærming
  • Er tydelig, strukturert og har stor arbeidskapasitet 
  • Er fleksibel og liker teamarbeid, men også kunne jobbe selvstendig  
  • Evne til å se muligheter og vektlegge mestring
  • Evne til omstillinger og endringer 

Personlig egnethet har betydning for denne stillingen og vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et stabilt, ivaretakende og godt arbeidsmiljø med fokus på samhandling
  • Faglige utfordringer i et utviklende fagmiljø
  • Samarbeid med engasjerte og erfarne kollegaer
  • Trivelige arbeidslokaler sentralt i Sandvika
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend

 

Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse 

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    06.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3949741
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.07.2021