• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3759895
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 23.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

NAV Gamle Oslo er et NAV-kontor med omlag 200 ansatte, som holder til på Tøyen i Oslo. NAV-kontoret er i en omstillingsfase, og vi jobber for tiden med å etablere nye strukturer og arbeidsprosesser for tjenestene våre. I den forbindelse søker vi en rutinert og kompetent saksbehandler i 100 % stilling til vår Vedtaksavdeling.
Vedtaksavdeling ble etablert 20.04.2020 og har ansvar for saksbehandling av økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester. Øvrig saksbehandling etter sosialtjenesteloven ligger i de avdelingene som har ansvar for oppfølging av brukere. Denne fordelingen av ansvar mellom økonomi og oppfølging skal understøtte muligheten til å spesialiserer og øke kvaliteten i de to fagområdene. Avdelingen har siden etableringen jobbet med produksjonsplaner og rutiner. Arbeidet med å utvikle kvaliteten i saksbehandlingen er et pågående arbeid.   

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandle søknader om økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester
  • Klagebehandling 
  • Oppgavene kan endres til å inkludere annen saksbehandling og oppfølging

Kvalifikasjoner:

  • Søkere bør ha utdanning på minimum bachelornivå. Vi søker etter kandidater med sosialt arbeid, økonomi og sosialfaglig kompetanse i fagkretsen. Særlig relevant praksis kan kompensere for utdanningskravet.
  • Erfaring med saksbehandling av offentlige tjenester og ytelser
  • Erfaring med sosialtjenesteloven i Nav og introduksjonsprogrammet
  • Kompetanse om forvaltningsrett og god forvaltningsskikk
  • Kompetanse om klarspråk
  • Komfortable med og god på å ta i bruk nye digitale verktøy

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, effektiv og systematisk
  • Stor arbeidskapasitet og overholder tidsfrister
  • Du jobber godt under press og har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Du bør ha god forståelse av samfunnsoppdraget til NAV. Kjennskap til NAV sine tiltak og virkemidler.
  • Være god på relasjonskompetanse og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å engasjere og motivere 
  • Det er ønskelig med erfaring fra begge styringslinjer.
  • Du har evnen til å gjøre saklige, objektive vurderinger i henhold til sosialtjenesteloven
  • God skriftlig fremstillingsevne 
  • Evne til å samle og styrke avdelingen faglig  
  • Personlig egnethet vektlegges i stor grad

Vi tilbyr:

  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring 
  • Lønnsplassering i lønnstrinn 36 til 45 (kr 513 600.- til kr 602 800.-) i Oslo Kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet. 
  • Personalhytte i Trysilområdet, Ljørdalen
  • Rabatt på trening hos SATS 
  • Tiltredelse etter avtale  

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3759895
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 23.04.2021