Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    21.10.2020
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3202228
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Saksbehandler

Tildelingskontoret i Bærum kommune er organisert som et eget tjenestested under kommunalsjef for pleie og omsorg. Seksjonen består av flere underområder, hvor et av områdene er saksbehandling i hht Lov om helse- og omsorgstjenester.

Arbeidet bygger på å gi alle brukerne mulighet til å utnytte og utvikle sine ressurser med sikte på økt selvhjulpenhet og opplevelse av mestring ut fra den enkeltes forutsetninger. Brukermedvirkning er en viktig del av dette arbeidet. Dialog og involvering av bruker og pårørende er helt nødvendig for å nå dette målet.
Vi søker etter medarbeidere med høy kompetanse for å løse seksjonens arbeidsoppgaver.

Er du klar for en utfordrende, hektisk og spennende arbeidshverdag, der du får et stort ansvar og får brukt din kompetanse selvstendig og sammen med kompetente kollegaer?

Vi søker nå etter 2 saksbehandlere i 100% fast stilling.  Til en av stillingene er det fordel med erfaringer fra barnebolig og  personer med utviklingshemning.

Arbeidsoppgaver
  • Som saksbehandler vil du forvalte ressurser i hht gjeldende lovverk 
  • Utredning, kartlegging og fatte vedtak
  • Veilede innbyggere innenfor helse- og omsorgstjenester
  • Du må bruke din kompetanse, erfaring og lovverk til å finne optimale løsninger til det beste for de involverte parter
  • Du må kunne samarbeide med kommunens innbyggere, ha tett dialog med kollegaer i egen virksomhet og øvrige samarbeidspartnere i og utenfor kommunen, herunder helseforetakene         
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3-årig helse- og sosialfaglig utdannelse, gjerne med videreutdanning 
  • God kunnskap om offentlig forvaltning og gjeldende lov og rett 
  • Bred og relevant erfaring fra 1. og 2. linjetjenesten av minst 5 års varighet
  • Gode IKT-ferdigheter og erfaring med dokumentasjon i saksbehandlingsprosessen 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Førerkort                
Personlige egenskaper

Vi søker etter deg som:   

  • evner å se muligheter og vektlegge mestring               
  • evner å møte mennesker der de er og bistå ut i fra deres ressurser
  • er grundig og har analytisk evne  
  • ønsker å bidra til å skape et godt arbeidsmiljø
  • er fleksibel og liker teamarbeid, men som også kan jobbe selvstendig  
  • er tydelig, strukturert og tåler høyt arbeidspress 
  • er løsningsorientert og helhetstenkende
  • er engasjert og brenner for faget ditt   
Vi tilbyr
  •  Et stabilt, ivaretakende og godt arbeidsmiljø med fokus på samhandling
  • Faglige utfordringer i et utviklende fagmiljø
  • Samarbeid med engasjerte og erfarne kollegaer
  • Trivelige arbeidslokaler sentralt i Sandvika
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
 

Annet

Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse