• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5059, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4608015
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 06.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Ringevikarer til bofellesskap i botjenester Bergenhus og Årstad

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester for utviklingshemmede i Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med 300 årsverk fordelt på 24 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange dyktige ansatte og vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere jobber vi for at den enkelte tjenestemottaker trives og opplever selvbestemmelse, utvikling og mestring. 

Vi søker nå engasjerte og flinke ringevikarer som kan jobbe ved behov ved ett av våre tjenestesteder i Bergenhus og Årstad; Bjørnsonsgate botiltak.

Bjørnsonsgate botiltak ligger sentralt på Kronstad, med nærhet til Bybanen. Bofellesskapet yter heldøgns omsorgstjenester til 6 mennesker med utviklingshemming. Beboerne har ulike behov med tanke på bistand i daglige gjøremål og aktiviteter.  Her har vi som målsetning at det skal tilrettelegges for at tjenestemottakerne skal kunne mestre egen hverdag og fungere mest mulig selvstendig ut fra egne forutsetninger.

Det er behov for ringevikarer både på dagtid, kveldstid og langvakter på helg, med oppstart snarest mulig.

Arbeidsoppgaver:

  • Miljøarbeid/bistå beboerne i daglige gjøremål/aktiviteter
  • Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler og retningslinjer
  • Oppfølging av interne rutiner, prosedyrer og retningslinjer
  • Arbeide målbevisst mot oppsatte mål
  • Elektronisk rapportering
  • Bidra til utvikling av et godt arbeidsmiljø og omdømme ved å gi god service til pårørende, tjenestemottakere og medarbeidere.
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig videregående skole, men studenter innenfor helse- og omsorgsfaget oppfordres spesielt til å søke.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne samt gode datakunnskaper
  • Det er ikke krav om erfaring med brukergruppen, men det er en fordel
  • Personlig egnethet og interesse for tjenesten
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
  • Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Må ha evne til å arbeide målrettet og strukturert
  • Må være fleksibel, løsningsorientert og serviceinnstilt
  • Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon 
  • Må være lojal mot beslutninger som treffes
  • Personlig egnethet vektlegges særlig

Vi tilbyr:

  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Spennende og meningsfylte oppgaver
  • Godt arbeidsmiljø i et høyt faglig miljø
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5059, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4608015
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 06.05.2022