• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    26.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5415121
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.11.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rekrutteringsstilling for Vernepleierstudenter /sykepleierstudenter 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for tjenester til utviklingshemmede har ansvar for enheter som gir tjenester til utviklingshemmede. Tjenestene omfatter hjemmetjenester, tilrettelagt bolig, avlastning, dagtilbud og fritidstilbud. Etaten består av syv enheter med om lag 3500 ansatte. Etaten er i en pågående endringsprosess og strukturelle endringer må påregnes. 

Vil du jobbe i tjenester til utviklingshemmede i Bergen kommune? Vil du være en del av et dyktig og dedikert team som jobber sammen for å gi våre beboere tjenester av høy kvalitet? Som sykepleierstudent/vernepleierstudent i rekrutteringsstilling i Bergen kommune vil du få en unik mulighet til å oppleve hvordan kommunehelsetjenesten nå er organisert, samtidig som du utvikler din faglige og personlige kompetanse.
 
Som ansatt i rekrutteringsstilling får du en fast stilling, du får stipend og du får oppfølging av en fast kontaktperson. Rekrutteringsstillingene er primært for deg som er andreårsstudent, men tredjeårsstudenter kan også søke. Man må være student på heltidsstudie i sykepleie eller vernepleie for å bli vurdert for rekrutteringsstilling.
 
Høres dette spennende ut? Da vil vi høre fra deg! I søknaden må du beskrive din motivasjon for stillingen.

Kvalifikasjoner:

  • Sykepleierstudent/vernepleierstudent på heltidsstudie
  • God formuleringsevne skriftlig og muntlig på norsk
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig, muntlig og bestått B2 test i norsk

Personlige egenskaper:

  • Fleksibilitet er en nødvendig egenskap.
  • Du kan jobbe selvstendig og ta ansvar.
  • Du har lyst og tid til å arbeide med relevant arbeid under studietiden.
  • Du må være positiv og ha ønske om å bidra i arbeidsmiljøet. 

Vi tilbyr:

  • Rekrutteringsstillingen gir fast ansettelse i 100 % stilling. Ansatt kan søke om ulønnet permisjon i inntil 75 % for å gjennomføre studiet.
  • Stillingen innebærer arbeid i todelt turnus og i helg, hvor det er krav om 240 helgetimer i året. / For ansatt som skal jobbe langvakter i turnus, er antall helgetimer mellom 300-410 timer. Den ansatte må jobbe 5 uker i 100 % stilling hvert år, hvor minimum 4 uker arbeid må jobbes på sommeren.
  • For tredjeårsstudenter vil vilkår om 4 uker arbeid knyttet til sommeravviklingen også gjelde etter bestått eksamen.
  • Stipend i studietiden; 2. årsstudenter kr 30 000, 3. årsstudenter kr 30 000. Utbetales årlig etter at vilkår om arbeid og studieprogresjon er oppfylt, og utløser bindingstid etter endt utdanning.
  • Lønn etter Bergen kommunes lokale stillingsoversikt.
  • Egen kontaktperson som følger deg opp med samtaler og veiledning det første året.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    26.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5415121
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 18.11.2023