Company
Rendalen kommuneApplication deadline
25.11.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
Fixed contractIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2484, RENDALEN
RENDALEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5384481Look here for other jobs from Rendalen kommune
- Updated 03.10.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Rendalen kommune
Regional innkjøpsrådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Om prosjektet:
Kommunene i Fjellregionen ønsker å bidra til å redusere utslipp av klimagasser, og da er bruk av klimakrav i offentlige anskaffelser et viktig virkemiddel. Kommunene Folldal, Alvdal, Rendalen, Tynset, Tolga og Os søker derfor etter en regional innkjøpsrådgiver, som kan bistå kommunene med å utarbeide tydelige og forutsigbare klimakrav, og å følge opp kravene i kontraktsperioden.
Kravene utformes i samarbeid med andre offentlige aktører og aktuelle leverandører, og sammen med Abakus, som står for gjennomføring av offentlige anskaffelser for kommunene. Kommunene vil i større grad ta i bruk livsløpsanalyser og miljødeklarasjoner i anbud, samt styrke sin kompetanse på bruk av verktøy og modeller for evaluering av klimakrav.
Stillingen er en 3-årig prosjektstilling, med Rendalen som vertskommune, organisert inn under virksomheten Plan Næring Drift. Vi tilbyr kontorplass i moderne lokaler i kommunehuset på Bergset, med mulighet for hjemmekontor. Det vil også være aktuelt med kontordager og arbeid i de øvrige kommuner. Førerkort klasse B er et krav, og tilgang til egen bil er en fordel.
Arbeidsoppgaver og ansvar:
Den regionale innkjøpsrådgiveren vil ha en viktig rolle i kommunenes arbeid med grønn omstilling, og arbeidet omfatter samarbeid med ansatte som jobber med innkjøp, samt utforming av rutinebeskrivelser og opplæring. Stillingen er delfinansiert av Klimasats, og pålagt rapportering til Miljødirektoratet inngår i stillingen.
Vi søker deg som:
• Er klimaengasjert og opptatt av grønn omstilling
• Har relevant høyere utdanning og/eller erfaring med innkjøp og offentlig anskaffelse
• Har erfaring med offentlig forvaltning
Personlige egenskaper:
• Kan jobbe selvstendig, ta initiativ og være en pådriver i omstillingsarbeid
• Har god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
• Er god til å samarbeide, og har gode digitale ferdigheter
• Tydelig og resultatorientert
• Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
• Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver
• Gode pensjons- og forsikringsordninger
• Godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
• Fleksibel arbeidstid
• Lønn etter avtale
Rendalen kommune har som hovedregel at stillingssøkere skal være offentlige, jf Offentlighetsloven § 25. Dersom navnet ikke ønskes offentliggjort må dette begrunnes.
Company
Rendalen kommuneApplication deadline
25.11.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
Fixed contractIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2484, RENDALEN
RENDALEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5384481Look here for other jobs from Rendalen kommune
- Updated 03.10.2023