Detaljer

  • Bedrift
    Luftfartstilsynet
  • Søknadsfrist
    25.11.2020
  • Sted:
    BODØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    BODØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3259479
  • Se her for andre jobber fra Luftfartstilsynet

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rådgiver UH-mottak/Part - FCL

Luftfartstilsynet har ledig stilling som rådgiver UH mottak/Part-FCL. Stillingen tilhører seksjon for front, sertifikat og registre i Luftfartstilsynets serviceavdeling. Vår nye medarbeider kan se frem til en selvstendig jobb med mange utfordringer og spennende oppgaver som bidrar til å øke sikkerheten i norsk luftfart som er Luftfartstilsynets viktigste oppgave. Dette krever kvalifiserte og motiverte medarbeidere i alle fagområder.

En jobb hos oss betyr krevende arbeidsoppgaver hvor ansvar og direkte påvirkning er sentrale kjennetegn i hverdagen. Vår nye rådgiver UH mottak/Part FCL vil bidra i arbeidet med flysikkerhet og regelstyrt saksbehandling knyttet til rapportering av ulykker og hendelser og håndtering av sertifikater for flypersonell.

Luftfartstilsynets kulturverdier er åpenhet, samarbeid, respekt og profesjonalitet. Vår nye medarbeider forutsettes å etterleve kulturverdiene i Luftfartstilsynets tjeneste. Medarbeidere i Luftfartstilsynet kan ikke benytte rettigheter fra tidligere arbeidsgivere, som er i strid med Luftfartstilsynets interesser.

Arbeidsoppgaver
  • Innhente, kvalitetssikre, kode og lagre informasjon om luftfartsulykker- og hendelser
  • Delta i arbeidet med å tilrettelegge flysikkerhetsinformasjon for intern og ekstern bruk
  • Oppdatere saker i henhold til rapporter fra Statens havarikommisjon
  • Samhandle med Luftfartstilsynets øvrige avdelinger, luftfartsaktørene og Statens havarikommisjon om aktuelle saker
  • Bidra med innspill i flysikkerhetsarbeid knyttet til ulykker og hendelser
  • Bidra til å identifisere mulige flysikkerhetsutfordringer ved å følge nøye med aktualiteten og identifisere mulige nye flysikkerhetsutfordringer
  • Dialog med rapportørene om hvordan rapportering skal foregå etter europeisk standard.
  • Administrative oppgaver knyttet til flygebesetningssertifikat
  • Administrative oppgaver knyttet til gjennomføring av teorieksamen
  • Generell saksbehandling, herunder håndtering av regelverk, prosedyrer og dokumentasjon
  • Håndtering av henvendelser fra Luftfartstilsynets brukere innenfor sertifikatområdet
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning fra universitet/høgskole. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra de aktuelle fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes
  • Kandidater med bakgrunn fra luftfart vil bli foretrukket
  • Erfaring med informasjonsbehandling og statistikk vil bli vektlagt
  • Erfaring fra regelstyrt saksbehandling og forvaltningskompetanse vil bli vektlagt
  • Evne til å sette seg inn i og forstå komplekse regelverk er en fordel
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk
  • God kjennskap til IKT-verktøy
Personlige egenskaper
  • Du arbeider systematisk og nøyaktig. I forbindelse med datafangst og kvalitetssikring kan du arbeide med tidkrevende og rutinepregede oppgaver
  • Du har blikk for detaljer, samtidig som du er i stand til å se helheten i en sak og trekke ut essensen
  • Du har høy arbeidskapasitet og evne til å prioritere
  • Du er initiativrik og løsningsorientert
  • Du er ansvarsbevisst og serviceinnstilt
  • Du er kontaktskapende og god på å samarbeide
  • Du er utviklingsorientert og har evne til å omsette erfaringer til ny læring og forbedringer.
  • Du har høy integritet og rolleforståelse
Vi tilbyr

Interessante og utfordrende oppgaver i en seksjon med engasjerte medarbeidere som har bred og variert kompetanse
Nært samarbeid med andre fagmiljøer og dialog med luftfartsaktørene
Gode utviklingsmuligheter
Godt og utviklende arbeidsmiljø med dyktige kolleger
Lønn iht kvalifikasjoner som rådgiver SKO 1434 etter statens regulativ innenfor lønnsspenn fra kr. 482 000 - 526 000,- pr år.

Pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse

Fleksibel arbeidstidsordning
Tilskudd til trening og tilgang til treningsrom
Parkeringsgarasje og kantine

Vi ser verdien av mangfold i et godt arbeidsmiljø. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn eller som har hull i CV -en. Arbeidsforholdene vil bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne. Kvalifiserte søkere som informerer at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV -en, vil bli invitert til intervju. Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV -en kan bli brukt til statistikkformål.

Opplysninger om søkerne kan bli gjort offentlig selv om søkerne har bedt om unntak fra offentligheten. Dersom anmodningen om unntak fra offentligheten ikke blir tatt til følge, får søkeren varsel om dette. Den som tilsettes må videre godta endringer i organisasjonstilknytning, tjenestested og arbeids- og ansvarsområde som følge av eventuelt andre omorganiseringer.