• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4696229
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver tilrettelegging og saksflyt

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi ser etter en samfunnsengasjert, samarbeidsvillig og resultatorientert rådgiver med stor arbeidskapasitet. Du er gjerne relativt nyutdannet og spesielt engasjert i skjæringspunktet mellom fag, organisasjon og politikk. Du vil inngå i Seksjon for kommunikasjon og samhandling i Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling. Byrådsavdelingen har ansvar for overordnet klima- og miljøarbeid, by- og transportplanlegging, bærekraftig boligforsyning, byggesaker, kulturminneforvaltning, vann- og avløp, renovasjon, utbyggingsavtaler, parkering og vedlikehold og bruk av kommunale veger, parker, byrom, skog og natur- og frilufts arealer.

Seksjon for kommunikasjon og samhandling skal utvikle effektive rutiner og systemer for god samhandling rundt avdelingens saker og tema. Andre ansvarsområder som ligger til seksjonen er blant annet rådgivning og praktisk tilrettelegging av arbeidsdagen til byråden, sikre byrådens oppfølging av saker og dialog med bystyrets kontor, sørge for god oversikt over saksflyt for politiske saker, sikre god informasjon om avdelingens tjenester samt styrke samhandling på tvers av byrådsavdelinger. Du vil bistå med saksflyt innen et bredt spekter av byrådens og byrådsavdelingens oppgaver, og gjennom dette bidra til å sikre riktig fokus og prioriteringer av saker og oppgaver. Sammen med et tverrfaglig og kompetent miljø vil du kunne utføre meningsfylt arbeid for utviklingen av samfunnet i Bergen.

Arbeidsoppgaver:

  • Legge til rette for best mulig saksflyt mellom byrådsavdelingen og kommunens øvrige avdelinger og etater
  • Bistå i å gi gode svar på henvendelser til byråden og byrådsavdelingen
  • Bistå i praktisk tilrettelegging av store og små oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområde, herunder lederstøtte til kommunaldirektør
  • Bidra i videreutvikling av kommunens verktøy for god samhandling
  • Andre oppgaver vil kunne bli lagt til stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på masternivå innen relevante fagområder
  • Bakgrunn fra lignende arbeid, gjerne fra offentlig sektor eller andre virksomheter med tilsvarende kompleksitet
  • Gode digitale ferdigheter 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • God politisk forståelse og generell god fagkunnskap innen seksjonens ansvarsområder

Personlige egenskaper:

  • Analytisk med evne til helhetlige og strategiske vurderinger
  • Systematisk tilnærming, planlegger fremover og gjør klare prioriteringer
  • God evne til å kommunisere på en presis og strukturert måte
  • Relasjonsbygger som samarbeider godt med andre og har evne til å jobbe med flere ting samtidig
    Kreativ, effektiv og selvstendig 

Vi tilbyr:

  • Et meningsfylt arbeid i høyt tempo, med gode muligheter for å påvirke utviklingen av samfunnet
  • Stort ansvarsområde, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et stort fagmiljø og samhandling med politisk miljø
  • Fleksible arbeidsplasser i nyoppussede Bergen rådhus midt i sentrum
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Solid og stabil arbeidsgiver
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4696229
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.07.2022