• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    17.10.2021
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4123263
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Rådgiver/Spesialrådgiver Kontraktsteam i Pleie og omsorg

Bærum kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Pleie og omsorg er en del av Bærum kommunes velferdssektor og yter helse- og omsorgstjenester til kommunens innbyggere. Ansvar for vurdering og tildeling av tjenestene ligger hos seksjon Tildeling og forvaltning.

Kontraktsoppfølgingsteamet er organisert i stab under seksjonsleder for Tildeling og forvaltning. Kontraktsoppfølgingsteamets ansvar er oppfølging av kontrakter for kjøp av enkelte varer og tjenester til Pleie og omsorg, herunder enkelte rammeavtaler som gjelder samkjøp av helse og omsorgstjenester til sektorene pleie og omsorg, helse og sosial, og barn og oppvekst.

Prosessansvar for gjennomføring av anskaffelser over kr 100 000 ligger hos Anskaffelsesenheten. Kontraktsoppfølgingsteamet bistår Anskaffelsesenheten i anbudskonkurranser som gjelder kjøp av helse og omsorgstjenester til pleie og omsorg. 

Teamet består av fire personer med bred kompetanse i oppfølging av kontrakter og private leverandører, og forvalter for tiden ca. 50 kontrakter med en samlet verdi på om lag 350 mill. kroner. Ansatte i kontraktsoppfølgingsteamet har ulik kompetanse som samlet dekker totalbehovet for kompetanse til og erfaring med teamets oppgaver. Eksempler på relevant grunnkompetanse kan være sykepleie, økonomi, jus, offentlige anskaffelser.

På bakgrunn av oppfølgingen av kjøp av helse- og omsorgstjenester er det behov for sykepleie- eller vernepleiefaglig kompetanse i kontraktsoppfølgingsteamet. Denne kompetansen mangler for tiden, og det er derfor krav om utdanning som sykepleier eller vernepleier for den utlyste stillingen.

Vi søker etter en motivert medarbeider som trives med høyt tempo og stort ansvar. 

Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Generell kontraktsoppfølging:

-Samarbeid og oppfølging av leverandører (kontraktskrav med særlig fokus på tjenestekvalitet og brukermedvirkning, økonomi, vareleveranse mm)
-Fakturakontroll og prisjustering
-Risiko- og sårbarhetsanalyser
-Kontroll av oppfyllelse av arbeidsmiljølovens krav med særskilt fokus på lønns- og arbeidsvilkår

  •  Utvikle og vedlikeholde/oppdatere interne rutiner og verktøy for kontraktsoppfølging
  •  Bistå ved avrop på gjeldende rammeavtaler
  •  Bistå ledelsen med utarbeidelse av saksforberedelse til politiske utvalg
  •  Besvare og følge opp eksterne og interne henvendelser
  •  Bidra med nødvendig opplæring i kontraktsoppfølging internt i Pleie og omsorg

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på minimum bachelornivå: Helsefaglig utdanning som sykepleier/vernepleier med norsk autorisasjon, relevant erfaring som sykepleier/vernepleier innen relevante områder i kommunale helse- og omsorgstjenester. Kompetansen må dokumenteres med HPR-nr som registreres i CV
  • Annen relevant utdanning på minimum bachelor-nivå for eksempel økonomi, innkjøp/logistikk, ledelse/jus, lovverket for tjenesteområdet
  • Kompetanse eller dokumentert erfaring med fag- og kvalitetsarbeid, inkludert forbedringsarbeid
  • Kompetanse om oppfølging av krav til lønns- og arbeidsvilkår, herunder sosial dumping
  • Dokumentert erfaring fra tilsvarende oppgaver

Du er spesielt interessant for oss hvis du har kompetanse innen 

  • arbeid med kontraktsoppfølging
  • arbeid innen internrevisjonsmetodikk
  • sertifisering i offentlige anskaffelser eller dokumentert erfaring fra arbeid innen offentlige anskaffelser
  • kompetanse om, eller dokumentert erfaring eller innsikt i kommunal forvaltning

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • God evne til å prioritere og håndtere krevende situasjoner i en travel arbeidsdag
  • Evne og vilje til å dele erfaring og kompetanse og lære av andres
  • Meget god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne 
  • Du er resultatorientert og har god gjennomføringsevne 

Personlig egnethet vil vektlegges 


Er dette noe for deg? - da er det kanskje deg vi leter etter!                 

Vi tilbyr:

  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Stillingen lønnes som rådgiver eller spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaringer
     
 
  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    17.10.2021
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4123263
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune