• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4608049
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Rådgiver/spesialrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Pleie og omsorg er en del av Bærum kommunes velferdssektor og yter helse- og omsorgstjenester til kommunens innbyggere. Ansvar for vurdering og tildeling av tjenestene ligger hos seksjon Tildeling og forvaltning.


Kontraktsoppfølgingsteamet er organisert i stab under seksjonsleder for Tildeling og forvaltning. Kontraktsoppfølgingsteamets ansvar er oppfølging av kontrakter for kjøp av enkelte varer og tjenester til Pleie og omsorg, herunder enkelte rammeavtaler som gjelder samkjøp av helse- og omsorgstjenester til sektorene pleie og omsorg, helse og sosial, og barn og oppvekst.


Prosessansvar for gjennomføring av anskaffelser over kr 100 000 ligger hos Anskaffelsesenheten. Kontraktsoppfølgingsteamet bistår Anskaffelsesenheten i anbudskonkurranser som gjelder kjøp av helse- og omsorgstjenester til pleie og omsorg.

Kontraktsoppfølgingsteamet består av fire personer med bred kompetanse i oppfølging av kontrakter og private leverandører. Teamet forvalter for tiden ca. 50 kontrakter med en samlet verdi på om lag 350 mill. kroner. Ansatte i kontraktsoppfølgingsteamet har ulik kompetanse som samlet dekker totalbehovet for kompetanse til og erfaring med teamets oppgaver. Eksempler på relevant grunnkompetanse kan være rettsvitenskap, offentlige anskaffelser, økonomi eller syke-/vernepleie.

Teamet har behov for styrket juridisk kompetanse i arbeidet med oppfølging av kontrakter og private leverandører samt gjennomføring av mini-konkurranser/avrop på rammeavtaler.

Vi søker etter en motivert medarbeider som trives med høyt tempo og stort ansvar.

Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Generell kontraktsoppfølging:
    • Samarbeid med og oppfølging av leverandører (kontraktskrav med særlig fokus på tjenestekvalitet og brukermedvirkning, økonomi, vareleveranse mm).
    • Kontroll av oppfyllelse av arbeidsmiljølovens krav med særskilt fokus på lønns- og arbeidsvilkår
    • Risiko- og sårbarhetsanalyser
    • Fakturakontroll og prisjustering
  • Avrop på gjeldende rammeavtaler
  • Utvikle og vedlikeholde/oppdatere interne rutiner og verktøy for kontraktsoppfølging
  • Bistå ledelsen med utarbeidelse av saksforberedelse til politiske utvalg
  • Besvare og følge opp eksterne og interne henvendelser
  • Bidra med nødvendig opplæring i kontraktsoppfølging internt i Pleie og omsorg

Kvalifikasjoner:

 Absolutte krav:
  • Utdanning på minimum bachelornivå
    • Rettsvitenskap
    • Økonomi
    • Innkjøp/logistikk
    • Ledelse
    • Helsefaglig utdanning som sykepleier/vernepleier (Krav om HPR-nr)
  • Kompetanse innen, eller erfaring med, kontraktsoppfølging og offentlige anskaffelser
  • Kompetanse innen, eller dokumentert erfaring med, fag- og kvalitetsarbeid, inkludert forbedringsarbeid

Du er spesielt interessant for oss hvis du har:

  • Dokumentert juridisk kompetanse innen kontraktsrett
  • Sertifisering i offentlige anskaffelser
  • Kompetanse eller dokumentert erfaring på arbeid med internrevisjonsmetodikk
  • Kompetanse eller dokumentert erfaring på god innsikt i kommunal forvaltning

 

Stillingen lønnes som rådgiver eller spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaringer

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • God evne til å prioritere og håndtere krevende situasjoner i en travel arbeidsdag
  • Evne og vilje til å dele erfaring og kompetanse og lære av andres
  • Meget god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
  • Du er resultatorientert og har god gjennomføringsevne

Personlig egnethet vil vektlegges


Er dette noe for deg? - da er det kanskje deg vi leter etter!

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
  • Faglige utfordringer i et utviklende fagmiljø med fokus på samhandling
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Flotte og moderne lokaler, sentralt i Sandvika
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Fleksibel arbeidstid
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4608049
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune