Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
17.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6281174Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Rådgiver/seniorrådgiver - anskaffelser innen digitaliseringsområdet
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg (BEHO) ved Seksjon for e-helse skal styrke arbeidet med offentlige anskaffelser innen digitalisering/IT. Vi søker derfor en rådgiver/seniorrådgiver innen anskaffelser. Oppgavene strekker seg fra planlegging og gjennomføring av konkurranser innen digitaliseringsområdet, utviklingsoppgaver og rådgivning til byrådsavdelingen og underliggende etater samt oppfølging av inngåtte kontrakter.
Seksjon for e-helse har fagansvar for e-helseområdet i Bergen kommune, deriblant anskaffelser, utviklingsprosjekter, personvern & informasjonssikkerhet og fagsystemer i byrådsavdelingen. Seksjonen utarbeider også kommunens strategier og planer for digitalisering og fagsystemer innen helse, og sørger derved for trygge og innovative digitale løsninger for blant sykehjem, hjemmeboende og legevakt.
For å sikre god faglig forankring og anskaffelsesfaglig miljø vil stillingen ha sin daglige base ved Innkjøp konsern, kommunens fagavdeling for anskaffelser. Avdelingen har 21 ansatte og er et ledende fagmiljø for offentlige anskaffelser i regionen. Den som ansettes vil rapportere til leder av Innkjøp konsern, men skal i hovedsak arbeide med oppdrag fra Byrådsavdeling for helse- og omsorg ved Seksjon for e-helse.
God anskaffelseskompetanse innen e-helse er viktig for å sikre gode arbeidsverktøy for våre ansatte og solide digitale helsetjenester for våre innbyggere. Gjennom denne stillingen vil du tilegne deg kunnskap og erfaring innen et sentralt fagområde for Bergen kommune. Har du lyst å bidra i dette meningsfulle samfunnsoppdraget og samtidig bli en del av vårt svært inkluderende og kompetente miljø, så vil vi gjerne høre fra deg!
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på masternivå, innen jus, økonomi, IT eller samfunnsvitenskap
- Solid erfaring med offentlige anskaffelser kombinert med relevant bachelorutdanning, kan kompensere for masterkravet
- God erfaring fra anskaffelser innen IT-området
- Erfaring fra prosjektledelse eller prosjektarbeid
- Interesse for offentlig forvaltning og teknologi innenfor helse, gjerne gjennom tilleggsutdanning eller erfaring innen digitaliseringsarbeid
Personlige egenskaper:
- Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger og trekke på andres fagkunnskap for å drive prosesser videre
- Relasjonsorientert og med gode samarbeidsegenskaper
- Gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
- Selvstendig, fleksibel og glad i et høyt arbeidstempo
- Analytisk og strukturert
Vi tilbyr:
- Spennende stilling med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et kompetent og samfunnsengasjert arbeidsmiljø
- Mulighet til å påvirke bærekraft og god digital utvikling av kommunenes helse- og omsorgstjenester
- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid
- Attraktive kontorlokaler i Bergen rådhus
- Mulighet for hjemmekontor i henhold til Bergen kommune retningslinjer
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
17.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6281174Se her for andre jobber fra Bergen kommune