• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    09.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6422201
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Rådgiver/ Seniorrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingen sorterer under Byrådsavdeling for barnevern, sosiale tjenester og mangfold. Byrådsavdeling for barnevern, sosiale tjenester og mangfold er byrådens sekretariat og skal sikre at innbyggerne får nødvendige tjenester innen sosialtjeneste, psykisk helse, rustjenester, bolig, inkludering, mangfold og tjenester til barn og familie. Byrådsavdelingen er ansvarlig for at politiske vedtak fattet av byrådet og bystyret følges opp og gjennomføres. Vi har fire underliggende etater som har driftsansvar innen våre fagfelt, hvor byrådsavdelingen har et oppfølgingsansvar både faglig og økonomisk. Vi har fem seksjoner, hvor Seksjon for prosess- og virksomhetsstyring har ni medarbeidere. Stillingen vil være plassert i Seksjon for prosess- og virksomhetsstyring og rapportere til seksjonssjef.
 
Seksjon for prosess- og virksomhetsstyring har ansvar for følgende områder: Virksomhetsstyring (inkl. internkontroll og risikostyring), prosesser, digitalisering, personvern- og informasjonssikkerhet, styringsdata, kommunikasjon og lederstøtte til kommunaldirektør.
 
Nå søker vi deg som vil jobbe i skjæringspunktet mellom virksomhetsstyring og digitalisering, og som trigges av tanken på å være med å løfte tjenester som virkelig betyr noe – både for enkeltmennesker og for byen som helhet. Stillingen er delt 50/50 mellom virksomhetsstyring og digitalisering, men fordelingen vil kunne justeres over tid ut fra arbeidsgivers behov og avdelingens samlede kapasitet og prioriteringer.
 

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på bachelor- eller masternivå som kombinerer teknologi- og systemforståelse, prosjektledelse og virksomhetsstyring. Utdanningen bør gi innsikt i digital transformasjon og innovasjon, samt kompetanse til å lede utviklings- og endringsprosesser på tvers av fagområder.
  • Dokumentert erfaring med prosjektledelse, kvalitetsarbeid- og kontinuerlig forbedring.
  • Kompetanse innen en metodikk for forbedringsarbeid som Lean, smidig utvikling eller Scrum.
  • Kompetanse innen digitalisering, særlig knyttet til utvikling av digitale arbeidsprosesser, forbedringsarbeid og implementering av nye løsninger.
  • Kompetanse innen personvern- og informasjonssikkerhet.
  • Sertifisering eller annen dokumentert kompetanse innen kvalitetsledelse – ISO 9001 eller tilsvarende er en fordel.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • Er initiativrik, strukturert, fleksibel og trygg i rollen som rådgiver
  • Har evne til å samarbeide på tvers av fagområder og nivåer, kombinert med selvstendighet og gjennomføringsevne i eget arbeid.
  • Har god skriftlig og muntlig formidlingsevne, og evne til å utarbeide tydelig og beslutningsrelevant dokumentasjon og presentasjoner.
  • Evner å se sammenhenger og identifisere forbedringsmuligheter.

 

Det vil bli lagt betydelig vekt på personlig egnethet for stillingen.

Vi tilbyr:

  • Et spennende, inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Et arbeidsmiljø der vi jakter på utvikling og forbedring
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Avtale om fleksitidsordning
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    09.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6422201
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune