Bedrift
Rauma kommuneSøknadsfrist
13.12.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4245552Se her for andre jobber fra Rauma kommune
- Oppdatert 30.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Rauma kommune
Rådgiver/saksbehandler Koordinerende enhet
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Tildeling og Koordinerende enhet har ledig 2 x 100% fast stilling som saksbehandler/rådgiver.
Vi søker etter saksbehandler/rådgiver ved tildeling og koordinerende enhet. Enheten er organisert under helse- og omsorgstjenesten i Rauma kommune og har kontorer ved Rauma helsehus.
Enhetens hovedoppgaver og ansvar:
- Saksbehandling av søknader på helse- og omsorgstjenester, inkludert institusjonsopphold.
- Saksbehandle søknader på omsorgsboliger, herunder omsorgsboliger med- og uten bemanning.
- Rådgivning, opplysning og veiledning tilknyttet saksområdene, overfor pasienter, pårørende, spesialisthelsetjeneste og andre aktører.
- Ansvar for koordinering av helhetlige og samordnede helsetjenesteforløp og -tilbud for pasienter og brukere
- Hovedansvar for samhandling med helseforetakene vedrørende utskrivningsklare pasienter.
- Koordinering av tverrfaglig samhandling med utføreravdelingene.
- Enheten er delegert fullmakt for tjenestetildeling og beslutninger knyttet til omsorgsnivå og tjenestetilbud.
Som kommunens Koordinerende enhet er sentrale oppgaver og ansvar:
- Overordnet ansvar for individuell plan, oppnevning, opplæring og veiledning av koordinatorer.
- Samarbeid på tvers av fagområder, nivåer og sektorer.
- Ivaretakelse av familieperspektivet i pasient- og brukersaker.
- Mottak og håndtering av interne meldinger om mulig behov for habilitering og rehabilitering.
- Har oversikt over tilbud innen habilitering og rehabilitering i kommunen og spesialisthelsetjenesten.
- Pådriver for helhetlige og gode pasientforløp.
- Samhandling med NAV, spesialisthelsetjenesten og andre samarbeidsaktører.
Ansvaret omfatter alle pasient- og brukergrupper med behov for langvarige og koordinerte tjenester.
Saksbehandlerens hovedoppgaver er:
- Kartlegge, vurdere, gi råd, saksbehandle og fatte vedtak på søknader om helse- og omsorgstjenester.
- Samhandlingsansvar med helseforetakene ifb. utskrivningsklare pasienter.
- Råd, veiledning og samhandling med utføreravdelingene, pasienter og pårørende, andre samarbeidsaktører og spesialisthelsetjenesten mv.
Endring av arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Utdanning innen relevante fagområder, minimum 3-årig høyskole/universitetsutdannelse.
- Erfaring fra kommunale helse- og omsorgstjenester.
- Forvaltningskompetanse, herunder erfaring med saksbehandling.
- God kjennskap til relevante lover og forskrifter.
- Gode digitale ferdigheter.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Beherske norsk flytende både muntlig og skriftlig.
- Førerkort klasse B.
Du bør ha:
- Videreutdanning innen helserett og forvaltningsrett, eller erfaring fra arbeid innenfor disse områdene.
- Erfaring fra arbeid med/kunnskap om velferdsteknologi.
- God kjennskap til den norske helsetjenesten og velferdssystemet, herunder spesialisthelsetjeneste, NAV, kommunale tjenester innen øvrige sektorer mv
- Veiledningserfaring, både individuelt og i grupper.
Personlige egenskaper:
- Du er omstillingsdyktig.
- Du er en relasjonsbygger.
- Du evner å ha oversikt og jobber framdriftsrettet i sammensatte, tverrfaglige og langvarige pasientforløp, og kan lede slike prosesse
- Du er løsningsorientert og beslutningsdyktig
- Du er selvstendig med utstrakt vilje og evne til å samarbeide med pasienter, pårørende, kolleger og andre samarbeidsaktører.
- Du har gode samarbeidsevner.
- Du har evne til å jobbe effektivt og kvalitetsfokusert.
- Du har et grunnleggende menneskesyn og verdisett som samsvarer med arbeidsområdets ansvar og oppgaver.
- Du tåler krevende arbeidssituasjoner, både i form av saksmengde, men også sakskompleks
- Du er målrettet, systematisk og gjennomføringsevne i arbeidsutførelse.
Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Vi tilbyr
Et godt fag- og arbeidsmiljø, godt samarbeid både i egen avdeling og tverrfaglig, og vil gi interessante utfordringer og muligheter. Vi lever opp til visjonen Verdens beste kommune for naturglade mennesker! med tilrettelagte turområder både høyt og lavt i storslåtte omgivelser.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Ansettelse skjer ellers i henhold til gjeldende lover, regler og tariffavtaler. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale, samt gode pensjons- og forsikringsordninger. Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig og kan gi flyttegodtgjørelse etter regulativ.
Søknad sendes:
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Dette betyr at kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadsskjema vil bli tatt i betraktning ved tilsetting.
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registerer/oppdaterer din CV med utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og vitnemål i elektronisk søknad.
Lønn- og personal kan kontaktes for rettledning vedr elektronisk søknad, henvendelse pr mail personal@rauma.kommune.no. Vi kan dessverre ikke tildele eller endre på passord.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere som ønsker unntatt offentlighet på søkerliste eller krever fortrinnsrett må begrunne dette i søknaden.
Bedrift
Rauma kommuneSøknadsfrist
13.12.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4245552Se her for andre jobber fra Rauma kommune
- Oppdatert 30.11.2021