Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Elverum kommune

Rådgiver - ressursstyring og utvikling

Offentlig forvaltning

Ønsker du å bidra til å støtte opp om utvikling av gode helse- og omsorgstjenester gjennom god ressursstyring i Elverum kommune?

God ressursstyring er et viktig satsningsområde og vi oppretter derfor en ny stilling som rådgiver innen ressursstyring og utvikling. Rådgivers oppgaver er blant annet rådgivning, utvikling og innføring av rutiner, bidra til kompetanseheving gjennom kurs og veiledning, deltakelse i og ledelse av ulike prosesser og prosjekter, videreutvikle verktøy og gi støtte til bemannings- og aktivitetsanalyser. Stillingen har fagansvar for kommunens ressurs- og turnusstyringssystem GAT. Rollen som fagansvarlig GAT innebærer å være støtte og til hjelp for ledere i deres daglige bruk av systemet, samt utvikle bruk av systemet.

Stillingen er en del av utviklingsstaben i sektor for pleie, rehabilitering og omsorg, men vil også jobbe på jobbe på tvers av sektorer og staber i kommunen.

Arbeidsoppgaver:

Rådgivers oppgaver er blant annet rådgivning, utvikling og innføring av rutiner, bidra til kompetanseheving gjennom kurs og veiledning, deltakelse i og ledelse av ulike prosesser og prosjekter, videreutvikle verktøy og gi støtte til bemannings- og aktivitetsanalyser. Stillingen har fagansvar for kommunens ressurs- og turnusstyringssystem GAT. Rollen som fagansvarlig GAT innebærer å være støtte og til hjelp for ledere i deres daglige bruk av systemet, samt utvikle bruk av systemet sammen med systemansvarlig. Oppgaver vil blant annet være:

  • Fagansvarlig GAT
  • Sammen med systemansvarlig legge til rette for at fagsystemet tilfredsstiller myndighetskrav og at rutiner sikrer en effektiv bruk av kommunens ressurser
  • Utarbeide og gjennomføre opplæringstiltak mot ledere i hele kommunen innen ressursstyring og bruk av GAT
  • Prosjektleder for innføring av kalenderplan
  • Bistå ledere i arbeidet med å redusere deltidsarbeid og brudd på arbeidstidsbestemmelsene i AML
  • Lede og delta i relevante prosjekter og utviklingsarbeid
  • Utvikle og innføre rutiner og retningslinjer, og følge opp dagens praksis
  • Inngå som en del av utviklingsteamet i utviklingsstaben

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig utdanning, bachelor, gjerne innen helse 
  • Ledererfaring
  • Erfaring med arbeidstidsplanlegging 
  • God kjennskap til arbeidstidsbestemmelser i lov- og avtaleverk
  • God kjennskap til kommunal drift, helse og omsorgstjenester
  • Erfaring i bruk av Gat som verktøy for arbeidstidsplanlegging 
  • Førerkort, klasse B 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Ønskelig med lederutdanning 
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med HR 
  • Erfaring med å holde kurs/veilede 
  • Erfaring innen prosjekt- og utviklingsarbeid 
  • Kunnskap om arbeidstidsplanlegging og erfaring fra helsesektoren er viktig for stillingen  

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og målbevisst
  • Er en inspirator med utpreget samarbeidsevne, også på tvers av fagområdene
  • Er beslutningsdyktig og har stor gjennomføringsevne
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter
  • Even til å skape gode relasjoner i og utenfor eget fagmiljø
  • Er ambisiøs og har stor arbeidskapasitet
  • Fremtidsrettet og utviklingsorientert
  • Fleksibel, endringsvillig og resultatorientert
  • Tydelig og strukturert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
  • Engasjerte og dyktige kollegaer
  • Lønns- og arbeidsvilkår i h.h.t. gjeldende overenskomst og arbeidsreglement
  • Offentlig pensjonsordning