Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Rådgiver/Prosjektleder/Senior prosjektleder anskaffelse

Offentlig forvaltning

Har du lyst på en meningsfull jobb hvor du virkelig får brukt både hodet og hjertet? Vi trenger en ny medarbeider til å lede anskaffelsesprosjekter innenfor medisinskteknisk utstyr og laboratorieprodukter.

Sykehusinnkjøp er et landsdekkende helseforetak med kontorer i hele Norge. Vårt samfunnsoppdrag er å sikre gode innkjøp til spesialisthelsetjenesten i Norge. Vi er en av landets største innkjøpsorganisasjoner med et sterkt fagmiljø innen offentlige anskaffelser. Våre prosjektledere arbeider tett med fagpersoner i helseforetakene for å komme fram til løsninger som er til det beste for pasientbehandlingen.

Stillingen er organisert i divisjon medisinskteknisk utstyr og laboratorieprodukter, avdeling anskaffelser nord. Du vil primært arbeide med anskaffelser til helseforetakene i Helse Nord, men nasjonale anskaffelser vil også være aktuelt. Kontorsted er Tromsø, hvor det i dag er rundt 25 medarbeidere som arbeider med anskaffelser innenfor ulike innkjøpskategorier.

I stillingen skal du lede og gjennomføre anskaffelsesprosjekter fra behovsavklaring til kontraktsignering. i tillegg skal du gi faglig rådgivning og veiledning innen anskaffelser. Du vil ha ansvar for å sikre at inngåtte avtaler blir implementert og brukt på en effektiv måte, slik at spesialisthelsetjenesten får maksimalt utbytte av dem. Videre vil du bidra til utvikling av kategoristrategier og arbeide kontinuerlig med å forbedre innkjøpsprosesser. 

Vårt verdigrunnlag er: 

  • kunnskapsrik 
  • nytenkende 
  • engasjert 
  • profesjonell 

Dette skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp HF, og det er viktig at du også jobber etter disse verdiene.   

Les mer om hvordan det er å jobbe i Sykehusinnkjøp HF på våre nettsider.

Kvalifikasjoner:

Som person er du initiativrik, strukturert og har evne til å arbeide selvstendig. Du kommuniserer og samarbeider godt med andre, og trives med å finne gode løsninger i komplekse prosesser. Du er positiv og serviceinnstilt, og du er kundeorientert. Vi ønsker også en medarbeider gjerne deler av kunnskap og kompetanse. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Personlige egenskaper:

  • En selvstendig og interessant stilling i en spennende bransje, og et foretak i utvikling
  • Varierte og faglig utfordrende oppgaver i et av Norges største fagmiljøer for offentlige anskaffelser
  • Et godt og trivelig arbeidsmiljø
  • Et godt introduksjonsprogram for nye kollegaer
  • Gode forsikringsordninger og pensjonsvilkår i KLP
  • Fleksible arbeidstidsordninger med mulighet for arbeid hjemmefra og trening i arbeidstiden
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner

Vi tilbyr:

Søkere som vurderes som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske testverktøy og har to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. 

Alle søkere får tilbakemelding på søknaden sin, uavhengig av utfallet. Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg, må du grunngi dette i søknaden. Du vil bli kontaktet dersom ønsket ikke innvilges, og får anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.