• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3970970
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 09.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rana kommune

Rådgiver politisk sekretariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Støttetjenesten skal være en pådriver for effektivisering, kvalitet og fornying. Støttetjenesten er inne i endring av sin organisering og arbeidsmetodikk. Vi styrer mot å bli mer teamorganisert i vår oppgaveutførelse på tvers av fagområder. Vårt fokus er brukeren, helhetstenkning, tydelighet, fremtidsrettet og bærekraft.

Innenfor Støttetjenesten ligger avdelingene for IKT og innovasjon, økonomi og styring, kommuneadvokat og HR og organisasjon. Serviceavdelingen er organisatorisk plassert i avdeling for HR og organisasjon og det er i denne avdelingen vi nå har ledig:

  • 100 % fast stilling som rådgiver for politisk sekretariat fra 1.9.2021.

Vi ser etter deg som syns forholdet mellom politikk og administrasjon er spennende, er samfunnsinteressert og ønsker å bidra til å tilrettelegge for politikk og administrasjon. Politisk sekretariat skal sørge for at de formelle prosessene blir fulgt i tråd med lover og reglement. Du har interesse for politiske prosesser, forståelse for samspill og skillelinjene mellom poltikk og administrasjon. Du trives i en hektisk hverdag og kan håndtere et bredt fagfelt. Noe ettermiddags og kveldsarbeid må påregnes.

Arbeidsoppgavene

  • møtesekretæroppgaver for formannskap og kommunestyret etc.
  • systemansvarlig for streaming av møter på kommunetv
  • systemansvarlig for digital voteringsløsning for politikere
  • systemansvarlig for system for delegering, meddommere etc.
  • arkivarbeid (Elements)
  • publisering og oppdatering av hjemmesiden og kvalitetsportal
  • saksbehandling for fritakssøknader etc.
  • valgarbeid
  • veiledning og brukerstøtte for fagområdene

Andre oppgaver vil bli tillagt stillingen ved behov.

Kvalifikasjonskrav

  • høyere utdanning tilsvarende bachelorgrad (min. 2 år), innenfor administrative fag/samfunnsfag, statsvitenskap, eller annen relevant høgskoleutdanning.
  • Formalkravet kan etter særskilt vurdering fravikes dersom det foreligger relevant erfaring innenfor politisk møtesekretariat.
  • god IKT kompetanse og systemforståelse
  • kunnskap om offentlig forvaltning og tjenesteproduksjon
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ønsker at du er

  • nytenkende og utviklingsorientert
  • ryddig nøyaktig og strukturert
  • utadvendt og serviceinnstilt
  • er fleksibel og har stor arbeidskapasitet
  • har gode relasjonelle ferdigheter og samarbeidsevner
  • har gode kommunikasjonsevner
  • kunne jobbe selvstendig, men også være en god lagspiller
  • er tydelig og initiativrik med evne til å tenke helhet og tverrfaglig

Vi kan tilby

  • varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • et spennende arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • lønn etter kvalifikasjoner og intern lønnsstruktur

Ved evt. intern omrokkering kan det bli ledig annen stilling av samme type. Vi ber søkerne oppgi om de også ønsker å stå som søkere på andre ledige stillinger.

To referanser må oppgis. Aktuelle søkere kan påregne å bli innkalt til intervju.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden, men leveres ved evt. jobbintervju. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/ videreutdanning.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Ved krav om gyldig politiattest skal denne fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

Kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til Servicesjef Ulla Myhre på telefon 473 38 456 eller på e-post: ulla.myhre@rana.kommune.no

Søknad skal sendes via elektronisk søknadskjema, se link på denne side.

Søknadsfrist: 31.07.2021

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3970970
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 09.07.2021