• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4236906
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Rådgiver lønn

Oslo kommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi har et stort fagmiljø med 68 ansatte som leverer tjenester til mange av Oslo kommunes virksomheter. Våre oppgaver er knyttet til fravær, lønn, operativ HR, lønnsrelaterte avstemminger, økonomi, regnskap og interne prosjekter. For tiden leverer vi lønnstjenester til 28 kommunale virksomheter og bydeler. Tjenesten gir utlønninger til 19000 stillinger hver måned.

Vi søker nå etter en dyktig og serviceinnstilt spesialist på lønnsområdet, som motiveres av å levere med kvalitet og profesjonalitet. Oslo kommunes virksomheter har svært mange og ulike oppgaver, og det stiller store faglige krav til oss som jobber med lønn

Arbeidsoppgaver:

Rådgivning innen lønn og fravær, klargjøring og oppfølging i forbindelse med lønnskjøring.Registrering, kontroll og godkjenning av lønn- og fraværstransaksjoner, samt behandle reiseregninger.
Behandling av refusjonskrav til NAV, oppfølging av refusjonskrav, avstemming og avvikshåndtering av balansekonti.
Lederstøtte innen ovennevnte områder
Andre relevante arbeidsoppgaver kan tillegges stillingen.
Se nye muligheter til å forbedre og effektivisere oppgaver og løsninger 

Kvalifikasjoner:

Høyere utdanning innen HR-, juridiske- og eller økonomi/administrative fag, 180 studiepoeng
Dokumentert realkompetanse kan kompensere for formalkrav
God kompetanse på gjeldende lover og avtaler på områdene HR-lønn, økonomi og fravær
Kjennskap til overenskomstområdet til Oslo kommune vil være en fordel
God kompetanse på sammenhengen mellom lønn og regnskap
Gode ferdigheter i kundedialog og gjerne erfaring med leveranser og oppdragsansvar etter GRFS
Gode IT-kunnskaper og kjennskap til personopplysningsloven.
Erfaring fra bruk av systemer for økonomi og lønn, gjerne Unit 4 - HR (UBW)
Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Personlige egenskaper:

Positiv, serviceorientert og imøtekommende mot kunder og kollegaer
Nøyaktig og strukturert samtidig som du er endringsvillig og ser nye løsninger
Liker å samarbeide i team og ta ansvar for alles suksess
God til å arbeide selvstendig, effektivt og systematisk, samt levere kvalitet innen frist
Ha gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
Ansvarsfull, proaktiv og initiativrik
Liker å jobbe i miljø med tidsfrister og høyt aktivitetsnivå

Vi tilbyr:

Lokaler sentralt på Helsfyr. Et knutepunkt når det gjelder offentlig kommunikasjon
Faglige utfordringer og et stort fagmiljø med mange kompetente medarbeidere. Muligheter for faglig utvikling.
Hyggelig arbeidsmiljø
Fleksitidsordning
Gunstig pensjons – og forsikringsordning
Stillingene lønnes i lønnstrinn 36-46 som utgjør kr 531 400 - 636 100 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner
 
  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4236906
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune