• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    28.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4100987
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Rådgiver lønn

Offentlig forvaltning

Vi har et stort fagmiljø med 68 ansatte som leverer tjenester til mange av Oslo kommunes virksomheter. Våre oppgaver er knyttet til fravær, lønn, operativ HR, lønnsrelaterte avstemminger, økonomi, regnskap og interne prosjekter. For tiden leverer vi lønnstjenester til 28 kommunale virksomheter og bydeler. Tjenesten gir utlønninger til 19000 stillinger hver måned.

Vi søker nå etter en dyktig og serviceinnstilt spesialist på lønnsområdet, som motiveres av å levere med kvalitet og profesjonalitet. Oslo kommunes virksomheter har svært mange og ulike oppgaver, og det stiller store faglige krav til oss som jobber med lønn.

Arbeidsoppgaver:

  • Rådgivning innen lønn og fravær, klargjøring og oppfølging i forbindelse med lønnskjøring.
  • Registrering, kontroll og godkjenning av lønn- og fraværstransaksjoner, samt behandle reiseregninger.
  • Behandling av refusjonskrav til NAV, oppfølging av refusjonskrav, avstemming og avvikshåndtering av balansekonti.
  • Lederstøtte innen ovennevnte områder.
  • Andre relevante arbeidsoppgaver kan tillegges stillingen.
  • Se nye muligheter til å forbedre og effektivisere oppgaver og løsninger.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen HR-, juridiske- og eller økonomi/administrative fag, 180 studiepoeng. Dokumentert realkompetanse kan kompensere for formalkrav.
  • God kompetanse på gjeldende lover og avtaler på områdene HR-lønn, økonomi og fravær.
  • Kjennskap til overenskomstområdet til Oslo kommune vil være en fordel.
  • God kompetanse på sammenhengen mellom lønn og regnskap.
  • Gode ferdigheter i kundedialog og gjerne erfaring med leveranser og oppdragsansvar etter GRFS.
  • Gode IT-kunnskaper og kjennskap til personopplysningsloven.
  • Erfaring fra bruk av systemer for økonomi og lønn, gjerne Unit 4 - HR (UBW).
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Personlige egenskaper:

  • Positiv, serviceorientert og imøtekommende mot kunder og kollegaer.
  • Nøyaktig og strukturert samtidig som du er endringsvillig og ser nye løsninger.
  • Liker å samarbeide i team og ta ansvar for alles suksess.
  • God til å arbeide selvstendig, effektivt og systematisk, samt levere kvalitet innen frist.
  • Ansvarsfull, proaktiv og initiativrik.
  • Liker å jobbe i miljø med tidsfrister og høyt aktivitetsnivå.

Vi tilbyr:

  • Lokaler sentralt på Helsfyr. Et knutepunkt når det gjelder offentlig kommunikasjon.
  • Faglige utfordringer og et stort fagmiljø med mange kompetente medarbeidere.
  • Hyggelig arbeidsmiljø.
  • Fleksitidsordning.
  • Gunstig pensjons – og forsikringsordning.
  • Stillingene lønnes i lønnstrinn 36-46 som utgjør kr 531 400 - 636 100 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    28.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4100987
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 16.09.2021