Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Rådgiver, Leder - og organisasjonsutvikling

Offentlig forvaltning

Har du lyst til å være pådriver for endring gjennom innovasjon og utvikling sammen med dyktige ledere og medarbeidere i Norges beste kommune?  

Lillestrøm kommune er Norges niende største kommune med et stort fokus på innovasjon, endring, utvikling og digitalisering. Vi jobber målrettet med å operasjonalisere strategi og planer, herunder bistå og støtte ledere i deres utviklingsarbeid, og vi trenger en driftig, nytenkende og utviklingsorientert medarbeider. Hos oss vil du jobbe med utvikling av ledere på ulike nivåer og tilrettelegge for samspill mellom ulike tjenesteområder. Du vil bli en del av Lillestrøm kommunes kompetansesenter for organisasjonsutvikling, prosjekt – og prosessledelse/LEAN og systematisk kompetanseutvikling. Seksjonen du vil tilhøre er en pådriver for innovasjon, utvikling og effektivisering med svært høy kompetanse innenfor sine ansvarsområder.  Vi samarbeider tett med Digitaliseringsavdelingen og andre stabs – og støttefunksjoner i administrasjonen. Nå trenger vi en medarbeider til på laget som skal være en sterk bidragsyter i å optimalisere, forbedre og forenkle arbeidsprosesser slik at Lillestrøm kommune kan levere enda bedre tjenester til innbyggerne i kommunen.  


Arbeidsoppgaver:

  • Være en bidragsyter i den helhetlige og strategiske utviklingen av Lillestrøm kommune gjennom organisasjons – og lederutvikling og opplæring 
  • Være en sentral bidragsyter til organisasjonen i deres arbeid med å effektivisere og forbedre tjenestetilbudet til innbyggerne 
  • Være en pådriver for endring, utvikling og innovasjon 
  • Lede ulike prosesser, herunder ulike kartleggings - og digitaliseringsprosesser knyttet til organisasjonsutvikling 

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis master, evt. relevant utdanning på bachelornivå  
  • Erfaring fra arbeid med leder - og organisasjonsutvikling, herunder prosessledelse og endringsarbeid
  • Gode IT-kunnskaper
  • Gode formidlings - og kommunikasjonsferdigheter
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk
  • Evne til å motivere, engasjere og jobbe frem gode løsninger i samarbeid med kollegaer på tvers i organisasjonen 

Ønskelig kompetanse:

  • Kjennskap til offentlig styring og forvaltning
  • Ledererfaring, prosjektledererfaring og/eller konsulenterfaring fra komplekse organisasjoner
  • Erfaring med kontinuerlig forbedring (LEAN)
  • Erfaring med å designe læringsløp

Personlige egenskaper:

  • Analytisk og systematisk tilnærming med evne til strategisk tenkning og med helhetlige vurderinger 
  • Gode samarbeidsevner, og god til å bygge relasjoner på tvers i organisasjonen
  • Stor arbeidskapasitet, effektiv og høy gjennomføringskraft 
  • Nytenkende, initiativrik og målrettet 
  • Løsningsorientert 

Vi tilbyr:

  • Et svært godt arbeidsmiljø
  • Utfordrende jobb med meget kompetente medarbeidere
  • Lønn etter avtale 
  • Innovativ og utviklingsorientert organisasjon 
  • Gode pensjonsvilkår og arbeidsforhold ellers