Company
Orkland kommuneApplication deadline
01.10.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
7300, ORKANGER
ORKLAND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5357882Look here for other jobs from Orkland kommune
- Updated 16.09.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Orkland kommune
Rådgiver innfordring
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Økonomiavdelingen i Orkland kommune søker etter rådgiver innfordring i 100 % fast stilling.
Økonomiavdelingen er en del av kommunedirektørens stab.
Økonomiavdelingen er delt i 3 underavdelinger: Økonomistyring, Regnskap og Lønn. Stillingen er organisert under Regnskap, som ledes av Avdelingsleder økonomi/regnskapssjef.
Avdelingen har ansvaret for kommunens løpende regnskapsføring, innfordring, rapportering til offentlige myndigheter og årsoppgjør., samt løpende drift av kommunens økonomisystemer. Oppdraget omfatter også Orklandbadet KF og Orkland kirkelige fellesråd. Stillingen må påregne tett samarbeid og dialog med Lønn, Økonomistyring og andre deler av kommunens organisasjon, samt kontakt med ulike brukergrupper.
Arbeidsoppgaver:
- Stillingens arbeidsområde er knyttet til innfordring av kommunens utestående fordringer og lån som er misligholdt.
- Oppfølging av tilhørende føringer i regnskapet
- Bistå i regnskapsoppfølging innenfor rammene for vedtatt handlingsplan
- Støtte og veiledning i økonomistyring og regnskapsoppfølging, med vekt på innfordring
- Bidra til kompetanseutvikling i økonomistyring til ledere og annet nøkkelpersonell
- Bidra til utvikling av rutiner og retningslinjer innen økonomistyring
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Erfaring med inkasso/saksbehandling
- Økonomisk utdanning på høyskolenivå, alternativt annen utdanning innenfor innfordringsområdet og solid erfaring fra fagområdet.
- Erfaring fra regnskaps- eller revisjonsarbeid
- God kjennskap til aktuelt regelverk innen innfordring og regnskap
- Gode IKT-kunnskaper, herunder god kjennskap til Excel som arbeidsverktøy er en fordel
- God til å sette seg inn i nytt regelverk og oppdukkende problemstillinger
Relevant erfaring fra kommunalt regnskap blir tillagt vekt ved tilsettingen, men er ikke noe krav.
Egenskaper:
- Er initiativrik, løsningsorientert og har god gjennomføringsevne.
- Er faglig sterk, nøyaktig og strukturert.
- Er utviklingsorientert og fremtidsrettet.
- Samarbeider og kommuniserer godt med andre.
- Jobber selvstendig, er effektiv og har høy arbeidskapasitet.
Vi tilbyr:
- Faglig spennende arbeidsoppgaver
- Et inkluderende arbeidsmiljø, med engasjerte og motiverte kollegaer
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover og regelverk.
Nysgjerrig på Orkland? På InOrkland.no finner du alt du trenger å vite om å bo, jobbe og leve her.
Lenke: InOrkland
Company
Orkland kommuneApplication deadline
01.10.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
7300, ORKANGER
ORKLAND
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5357882Look here for other jobs from Orkland kommune
- Updated 16.09.2023