Ledig stilling

Tønsberg kommune

Rådgiver innenfor eiendomsfag

Offentlig forvaltning

I Tønsberg kommune, Eiendomsutvikling, er det ledig 100% fast stilling som rådgiver. Virksomheten består av åtte ansatte med høy faglig kompetanse, herunder ingeniører, arkitekt, spesialister innenfor eiendomsfag og jurist. Vi har et godt samarbeidsforum og et ellers svært godt miljø, der vi heier på hverandre og tilstreber å gjøre hverandre gode. Virksomheten har ansvar for kommunens byggeprosjekter (offentlige formålsbygg), og ansvar for å ivareta kommunens grunneierinteresser, herunder ved kjøp, salg, utvikling og forvaltning av kommunens grunneiendom og deltakelse i byutviklingen.

Den utlyste stillingen omfatter hovedsakelig et ansvar for oppfølging av næringsfestekontrakter og strategiske markedsvurderinger i forbindelse med salg/utvikling av kommunens egne eiendommer eller kjøp av nytt tiltrengt areal.

Har du lyst til å bli en bidragsyter i denne viktige oppgaven? Har du lyst til å bruke og utvikle din kompetanse med formål å ivareta og fremme kommunens grunneierinteresser? Vi i Eiendomsutvikling håper du blir med på laget.

Vi ønsker primært en person med eiendomsfaglig, teknisk eller juridisk utdanning og det er ønskelig med erfaring fra eiendomsbransjen. Som rådgiver hos oss vil du være en del av et tverrfaglig team i et hektisk miljø med mange spennende utfordringer. Vi søker derfor en person med gode samarbeidsevner, god forretningsforståelse og et ønske om å være med på å videreutvikle området.

Stillingen står ledig pr. i dag og det er ønskelig med snarlig tiltredelse.

Hovedarbeidsoppgaver

  • Ivareta kommunens interesser som grunneier
  • Oppfølging og forvaltning av kommunens næringsfestekontrakter, herunder regulering av festeavgifter, innløsninger, forkjøpsrett m.m.
  • Rapportering på festeinntekter/utgifter
  • Kjøp og salg av kommunal eiendom og tilleggsarealer, herunder forhandle med motpart og skrive politisk sak
  • Analyse og beregninger av tomteverdi
  • Forhandlinger og kontraktsutforming og kontraktsoppfølging
  • Foreta strategiske vurderinger om internt arealbehov i samråd med kommunens egne interne brukere

Relevant lovverk

  • Relevant lovverk for stillingen er forvaltningsloven, offentleghetslova, plan- og bygningsloven, avhendingslova, tomtefestelova, tinglysningslova

 Kvalifikasjonskrav

  • Høyere relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå
  • Relevant erfaring fra eiendomsbransjen
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God økonomi- og forretningsforståelse
  • Utøve et godt medarbeiderskap

Personlig egenskaper

  • Stor interesse for eiendom/kontraktsoppfølging
  • Gode samarbeidsevner
  • Digitale ferdigheter
  • Evne til å jobbe selvstendig
  • Løsningsorientert
  • Analytisk, samvittighetsfull og nøyaktig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • God gjennomføringsevne
  • Strukturert, målrettet og ansvarsbevisst
  • Initiativrik og positiv innstilling
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi kan tilby:

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • Gode muligheter til kompetanseutvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Konkurransedyktig lønn, innenfor kommunale rammer
  • Gode pensjonsordninger

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost