• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4683180
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.08.2022
Ledig stilling

Bergen kommune

Rådgiver i økonomi og internkontroll

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du økonomiutdannet, søker nye utfordringer og ønsker å utvide fagfeltet ditt? Vi har opprettet en ny og spennende stilling i Etat for spesialpedagogiske tjenester.

Etat for spesialpedagogiske tjenester har ansvar for store deler av det spesialpedagogiske arbeidet i Bergen kommune, blant annet åtte byomfattende enheter med cirka 450 ansatte.

Etaten er lokalisert sammen med Etat for barnehage, Etat for skole og Etat for idrett i nye lokaler i Wigandården, rett ved Bystasjonen.
Vår sentrale stab består av 10 personer, og tre av disse deler vi med Etat for barnehage.

Vi søker nå etter rådgiver i økonomi og internkontroll. Dette er en ny stilling med utvidet funksjon, sammenlignet med tidligere økonomirådgiverstilling. Stillingen inngår i etatsdirektørens stab og rapporterer direkte til direktøren.

Som rådgiver i økonomi og internkontroll har du en sentral rolle i blant annet arbeidet med økonomioppfølging, utarbeidelse av rutiner og prosedyrer og avvikshåndtering i etaten.

Arbeidsoppgaver:

- Veilede og støtte enhetsledere i økonomiforvaltningsarbeidet
- Bistå etatsledelsen i budsjettoppfølging og økonomirapportering
- Periodisk samhandling med seksjon for økonomi i Byrådsavdeling for barnehage, skole og idrett
- Bidra med opplæring og gjennomføre kurs i økonomistyring
- Delta i økonomiske utviklingsprosjekter
- Utvikling av etatens system for internkontroll, herunder ROS-analyser, tjenestebeskrivelser, prosedyrebeskrivelser og system for oppfølging
- Implementering av systemer og rutiner
- Veiledning i IKT-systemer
- Utvikling av stillingen i samarbeid med etatens ledelse

Kvalifikasjoner:

- Høyere økonomisk/administrativ utdanning, primært autorisert regnskapsfører eller på siviløkonomnivå
- God kunnskap om kommunal økonomiforvaltning
- Erfaring fra eller interesse for arbeid med internkontroll og virksomhetsstyring
- Høy digital kompetanse knyttet til bruk av saksbehandlings- og IKT-systemer, inkludert Excel
- God kjennskap til Bergen kommunes systemer Bk360, UBW Økonomi og BkKvalitet er ønskelig
- Kjennskap til det spesialpedagogiske feltet og barnehage- og skolefeltet, gjerne med relevant erfaring fra disse feltene, er ønskelig
- God kunnskap om gjeldende lover og regelverk i oppvekstsektoren er ønskelig

Personlige egenskaper:

Vi søker etter en rådgiver som:
- har gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
- har god evne til samhandling med ledere
- har gode relasjonelle ferdigheter
- har god forståelse av rådgiverrollen
- er selvstendig og ansvarsbevisst
- er strukturert, analytisk og har sterk gjennomføringsevne
- er en faglig pådriver med vilje til innovasjon og utvikling
- er tydelig og initiativrik, med evne til å tenke helhetlig og tverrfaglig
- har engasjement for samfunnsoppdraget og rollen som rådgiver i Bergen kommune 

Vi tilbyr:

- Utfordrende og meningsfulle oppgaver
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Et engasjert og positivt kollegafellesskap
- Profesjonell og engasjert arbeidsgiver
- God pensjonsordning
- Lønn etter avtale  

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4683180
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.08.2022