• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    11.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5954247
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 12.11.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Molde kommune

Rådgiver i eiendomsforvaltning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stilling

Det er ledig 100 % stilling som rådgiver i eiendomsforvaltningsavdelingen i Molde eiendom KF.

 

Om Molde Eiendom KF

Molde Eiendom KF er Molde kommunes eiendomsforetak. Molde Eiendom KF forvalter en betydelig eiendomsmasse bestående av utleieboliger, sykehjem, skoler, barnehager, administrasjonsbygg, kultur- og idrettsbygg mm. Foretaket utfører ca. 100 årsverk i et bredt faglig miljø med ingeniører, økonomi og merkantile fag, samt renhold, drift, forvaltning og vedlikehold.

Avdeling for eiendomsforvaltning har 6,6 årsverk og har ansvar for forvalting av kommunens bygg, herunder forsikring, kontraktsforvaltning av kommunens eide og innleide bygg, kjøp og salg av eiendom.

Foretaket har et eget styre direkte underlagt kommunestyret. Rådgiver vil rapporterer til leder for eiendomsforvaltning.

 

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for oppfølging av kommunale leietakere, herunder visninger, kontraktsmøter, befaringer og tilhørende oppgaver
  • Utarbeidelse av nødvendige dokumenter og kontrakter i forbindelse med utleie, kjøp og salg og strategisk disponering av kommunalt eide eiendommer
  • Generell saksbehandling og oppfølging av ulike saker knyttet til eiendommer
  • Ansvar for forvaltning av kommunens boligportefølje
  • Stillingen ligger under avdeling eiendomsforvaltning i Molde eiendom KF, og det må påregnes oppgaver som tangerer inn mot byggeprosjekter, forvaltning og drift

 


Krav og kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning, høyskole/universitetsnivå, lang erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Eiendomsfaglig eller juridisk kompetanse
  • Svært god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Gode it-kunnskaper
  • Kunnskap og erfaring innen offentlig regelverk og beslutningsprosesser
  • Løsningsorientert med stor gjennomføringsevne
  • Respekt for tidsfrister og stor arbeidskapasitet, med fokus på leveranse
  • Engasjert og motivert med gode samarbeidsevner
  • Positiv og serviceinnstilt
  • Førerkort klasse B

Personlig egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr

Spennende og varierte arbeidsoppgaver.
Et godt og dynamisk arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for faglige utfordringer.
Muligheten til å være med å utvikle og videreføre bygningsmassen til Molde kommune.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Lønn etter foretakes lønnsplan. 


Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester  tas med ved evt intervju.

 

Søkerlisten

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

 

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    11.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5954247
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 12.11.2024