Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Rådgiver beredskap og virksomhetsstyring

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidssted:

Stillingen er plassert i tjenesteområdet Kultur, miljø og samfunn (KMS) sin fagstab, men vil være delt i 50% her og 50% i Organisasjon- og utviklingsavdelingen. Tjenesteområdet KMS omfatter områder som By- og stedsutvikling, Kultur, Eiendom, Næring og Miljøteknikk og har operativt beredskapsansvar for blant annet flom, skred, forurensning, VVA og store arrangementer. Organisasjon- og utviklingsavdelingen har ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av kommunens overordnede beredskap og skal også samordne beredskapsarbeidet i hele kommunen.

Vi søker nå en rådgiver som vil få et særlig ansvar for å utvikle og vedlikeholde risikoanalyser og beredskapsplanverk i KMS, men som også vil få anledning til å delta i tilsvarende arbeid for kommunen som helhet. I tillegg innbefatter stillingen andre oppgaver for KMS, herunder utvikling av kvalitet- og styringsdokumenter, internkontroll og virksomhetsstyring.

Lillestrøm kommune har i underkant av 90000 innbyggere og ble etablert 01.01.2020 etter sammenslåing av kommunene Fet, Skedsmo og Sørum. Det er fremdeles behov for å utvikle og tilpasse planverk og verktøy til den nye kommunens behov, og den som blir ansatt i stillingen vil få unike muligheter til å delta i dette utviklingsarbeidet og til selv å utvikle egen kompetanse i en stor og bredt sammensatt organisasjon.

Stillingen er tidsbegrenset for perioden 01.07.2021 – 31.12.2022.


Arbeidsoppgaver:

  • Utvikling og vedlikehold av risiko- og sårbarhetsanalyser og beredskapsplanverk på overordnet nivå og for KMS
  • Samordning av arbeid med risiko- og sårbarhetsanalyser og beredskapsplanverk i hele den kommunale organisasjonen, herunder å gi opplæring og veiledning i bruk av aktuell programvare, verktøy og maler
  • Operative oppgaver i kommunens beredskapsorganisasjon, for eksempel varslingsformidling, loggføring og rapportering
  • Planlegging og gjennomføring av beredskapsøvelser
  • Utredningsarbeid innenfor temaet samfunnssikkerhet og beredskap
  • Utvikling og vedlikehold av beskrivelser og rutiner for forebyggende tiltak
  • Utvikling og vedlikehold av kommunens sikkerhetsorganisasjon
  • Utvikling og vedlikehold av kvalitet- og styringsdokumenter for KMS
  • Virksomhetsstyring og internkontrolloppfølging for KMS

Kvalifikasjoner:

Formelle krav:

  • Relevant utdanning på bachelornivå, og ønskelig med master
  • Fag eller relevant erfaring innen samfunnssikkerhet og beredskap

Øvrige kvalifikasjoner:   

  • Erfaring og interesse for arbeid innen offentlig sektor
  • Erfaring fra utrednings-/analysearbeid
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne

Personlige egenskaper:

Vi ønsker at du:

  • Er proaktiv og har evne til å skape fremdrift
  • Er løsningsorientert
  • Arbeider selvstendig og systematisk
  • Trives med å knytte kontakter og bygge nettverk 

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Fleksibel arbeidstid
  • Aktivt bedriftsidrettslag