• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    17.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    7031, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4522929
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 28.03.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Rådgiver anskaffelser

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Trondheim bydrift er det ledig en fast 100 prosent stilling som rådgiver innen området anskaffelser.

Trondheim bydrift holder byen ren, sørger for rent drikkevann og daglig drift for byens over 200 000 innbyggere. Trondheim bydrift er en kommunal enhet med cirka 330 årsverk. Oppgaver som knytter seg til drift og vedlikehold av kommunaltekniske tjenester ivaretas av avdelingene Idrett, park og skog, Veg, samt Vann og avløp. I tillegg har vi SHA-avdeling samt avdelingene Administrativ og Teknisk støtte. 

Trondheim kommune jobber for å være en internasjonal foregangskommune for utvikling av gode klima- og miljøløsninger. Stillingen inngår i en stabsfunksjon i tett samarbeid med alle fagmiljø i Trondheim bydrift.

Vi ser etter deg som ønsker å være en pådriver for å utvikle rutiner i forhold til håndtering av anskaffelser i Trondheim bydrift. Vi har sterkt fokus på en fremtidsrettet utvikling gjennom innovative løsninger for å ivareta politiske krav og skape en by med godt klima og miljø. For å lykkes i stillingen må du ha pågangsmot til å utfordre eksisterende praksiser samt evne til å ta initiativ og skape entusiasme for nødvendige endringer slik at Trondheim kommune blir et foregangsmiljø på sitt felt.

Arbeidsoppgaver:

  • Yte bistand i forbindelse med anskaffelser etter gjeldende lov- og regelverk
  • Være en del av kommunes anskaffelsesvirksomhet. Primæroppgavene vil være gjennomføring av konkurranser og forvaltning av avtaler, herunder fellesavtaler som benyttes av alle i kommunen, samt fagspesifikke vare- og tjenesteanskaffelser på vegne av egen enhet.
  • Delta i kontraktsforhandlinger, oppfølging og avtaleimplementering
  • Evaluering av leverandører
  • Delta i kommunens innkjøpsfaglige miljø
  • Det må påregnes at arbeidsoppgavene som er tillagt stillingen vil bli endret i takt med behov

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning på masternivå, innen fagkretsene anskaffelse/økonomisk/juridisk/ingeniør. Lang erfaring og dokumenterte resultater fra anskaffelser i kombinasjon med bachelorgrad innen nevnte fagkrets, kan kompensere for kravet til mastergrad.
  • Meget gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner i norsk. For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå C2 muntlig og skriftlig. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser
  • Minst to års erfaring med gjennomføring av større anskaffelsesprosesser
  • Kjennskap til Innkjøpsanalyseverktøy
  • Sertifisering i offentlige anskaffelser
  • Kjennskap til Mercell sine elektronisk verktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon (KGV og KAV)

Personlige egenskaper:

  • Du har god rolle- og forretningsforståelse og har fokus på prosess og resultater
  • Du er analytisk og strukturert og tar initiativ til forbedringer og utvikling
  • Du er faglig engasjert og deler kunnskap og erfaringer med kollegaer 
  • Du har stor arbeidskapasitet og evne til å håndtere mange varierte saker samtidig
  • Du har gode relasjonelle egenskaper og kan jobbe både selvstendig og i team
  • Du er åpen og inkluderende med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å bidra til å gjøre Trondheim til en bedre miljøby
  • Meningsfylte, utfordrende og varierte oppgaver
  • Tverrfaglig miljø med engasjerte og kompetente medarbeidere
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
  • Arbeidsplass i moderne kontorlokaler sentralt på Tempe, med tilrettelagte fasiliteter

Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser dine ferdigheter og erfaringer. Søknaden må inneholde CV, attester og vitnemål.

 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    17.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    7031, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4522929
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 28.03.2022