Detaljer

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    04.10.2020
  • Sted:
    HAMAR
  • Stillingstype:
    Deltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    INNLANDET
  • Arbeidssted:
    HAMAR
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3155403
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune

Rådgiver ALIS-kontor Region Øst

Helsedirektoratet oppretter 5 regionale ALIS-kontor (Allmennleger i spesialisering) i 2020. Kontoret i Region Øst skal bistå kommunene i tidligere Helse Øst utenom Oslo, og er tildelt Hamar kommune. ALIS-kontoret er lagt til Samfunnsmedisinsk enhet i Hamarregionen. Enheten er et interkommunal samarbeid mellom kommunene Hamar, Løten, Ringsaker og Stange, hvor Hamar kommune er vertskommune. 

Det er ledig et 50 % engasjement som rådgiver med tiltredelse snarest. Stillingen er midlertidig og forlenges 1 år om gangen inntil avvikling av tilskuddet fra Helsedirektoratet. ALIS-kontorene har ifølge mandatet fra Helsedirektoratet som overordnet mål å bistå kommunene ved å bidra til rekruttering og tilrettelegging for spesialisering i allmennmedisin. ALIS-kontorene skal rådgi og bistå kommunene i planlegging, etablering og oppfølging av utdanningen og arbeidet med ALIS-avtaler.    

Kontoret vil bestå av spesialist i allmennmedisin i deltidsstilling i tillegg til denne rådgiverstillingen. Begge stillinger lyses nå ut.

Arbeidsoppgaver
  • Bistå kommunene i arbeidet med helhetlig utdanningsløp (læringsarenaer)
  • Bistå kommunene regionalt/nasjonalt med å utvikle, gjennomføre og koordinere læringsaktiviteter
  • Bistå kommuner med å skaffe kvalifiserte veiledere
  • Samarbeide seg imellom for å dele erfaringer, sikre nasjonal lik utdanning på tvers av regioner og unngå dobbeltarbeid
  • Etablere gode samarbeidsformer med Legeforeningen og med de regionale utdanningssentrene for helseforetakene og ha faste møter med Helsedirektoratet
  • Rådgi og bistå kommunene i arbeidet med ALIS-avtaler for kommuner med rekrutteringsutfordringer
  • Innhente og formidle erfaringer med de ulike tiltakene
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå
  • Erfaring fra og kjennskap til fastlegeordningen er en fordel
  • Ønskelig med erfaring fra veiledning, saksbehandling og prosjektarbeid
  • Ønskelig med erfaring fra ledelse
Personlige egenskaper
  • God kommunikasjonsevne
  • Gode organisatoriske evner
  • Evne til å jobbe selvstendig, til å prioritere og fordele oppgaver i et team
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode samarbeidsevner
  • Resultatorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Det er ønskelig med førerkort klasse B
Vi tilbyr
  • Rådgiverstilling med spennende arbeidsoppgaver i utviklingen av nye ALIS-kontor.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale