Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Rådgiver

Offentlig forvaltning

Vil du være med på laget og bidra til å videreutvikle fremtidens ambulansetjeneste i Innlandet?

Prehospital klinikk betjener befolkningen i hele helseforetakets opptaksområde. Vi har ansvar for avdelingene ambulanse, AMK og pasientreiser (inkludert medisinsk nødmeldetjeneste) og den medisinske delen av luftambulansebasen på Dombås , en legebemannet akuttbil samt egen kompetanseavdeling. I tillegg har vi en koordinerende funksjon for å fremme aktivitet ved de lokalmedisinske sentrene (LMS) i Nord-Gudbrandsdal og Valdres. Klinikken har det overordnede systemansvaret for beredskapsplanarbeid.

Ambulansetjenesten i Sykehuset Innlandet er en av Norges største. Vi har 45 akuttambulanser fordelt på 26 ambulansestasjoner med døgnkontinuerlig tilstedevakt. Ambulanseavdelingen har også flere spesialenheter som CBRNE-enheter og beredskapsbil.

Ambulanseavdelingen i Innlandet står foran spennende utviklingsprosesser for å sikre en moderne, robust og fremtidsrettet tjeneste. Vi søker en engasjert rådgiver som ønsker å bidra til strategisk utvikling i en avdeling som har en viktig og samfunnskritisk oppgave.  

Ambulanseavdelingen har ansvar for å levere gode og trygge akuttmedisinske tjenester til befolkningen i Innlandet. Vi jobber for høy kvalitet, effektiv ressursbruk og god samhandling med øvrige deler av helsetjenesten.

Som rådgiver blir du en del av staben til avdelingssjefen og får en nøkkelrolle i strategisk planlegging og oppfølging samt gjennomføring av prosjekter som styrker tjenesten.

For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/  

Kvalifikasjoner:

  • Det er ønskelig med høyere utdanning innen relevant fagområde (helse, administrasjon, ledelse eller tilsvarende)
  • Det er ønskelig med formell kompetanse og erfaring innen prehospitalt arbeid, fortrinnsvis ambulansefaget
  • Dokumentert realkompetanse innen prehospitalt område, fortrinnsvis ambulansefaget, kan oppveie for manglende formell kompetanse
  • Erfaring fra strategisk arbeid, prosjekt- og prosessarbeid eller rådgivning – gjerne innen helsetjenesten
  • Analytisk kompetanse og evne til å omsette data til gode innsikter/beslutninger
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Digital kompetanse 

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Serviceinnstilt
  • Fremtidsrettet og utviklingsorientert
  • Strukturert og løsningsorientert
  • Evne til å håndtere komplekse problemstillinger
  • Høy arbeidskapasitet
  • Samarbeidsorientert og initiativrik
  • Omstillingsdyktig og fleksibel
  • Personlig egnethet vektlegges i stor grad

Søker må inneha førerkort og disponere eget kjøretøy. Noe reisevirksomhet må påregnes.

Arbeidssted Moelv

Vi tilbyr:

  • Lønn etter overenskomst 
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Egne forsikringsordninger
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. 
  • Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.

Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.